Hóban, fagyban

A horgászat egyre többeknél nem ér véget az ősszel, amikor még jó idők vannak, hanem a hidegben, fagyban, esetleg még hóban is tart… Én is ilyen vagyok, annak ellenére, hogy még hóban nem horgásztam. Ugyan még csak november van, de a hó már egyszer kifehérítette a tájat, néhány centis lepellel. Azonban annyira hideg nem volt, hogy horgászni ne lehessen, illetve a bringám is elbírt menni a hóban, egy kicsit lassabban, néhol csúszkálva, ennek ellenére épségben és sikerben kijutottam.

Azt azért elmondanám, nem volt meleg (gondolom nem meglepő) és még a szél is fújt. Kevertem etetőanyagot, lehetőleg a legkevesebbet érintkezve vízzel, és a székemet kicsit felruháztam, kipárnáztam, így a szélből sokat nem éreztem, sőt még a nap sugarait is élveztem, az más kérdés, hogy nem volt túl erős, de nagyon jól tud esni ilyenkor a nap fénye, ami már alapból fel tudja dobni az ember kedvét… és akkor még halat se fogtam.

Hóban sem bírtam otthonamaradni
De ha már itt vagyok és horgászok, akkor halat is akarok fogni. Etetőanyagnak egy fokhagymás keveréket választottam, jól leöntve csl aromával. Szinte az első dobásra jött hal, a kárászok folyamatosan érdeklődtek, de a pontyok érdeklődése elmaradt. Persze minden hal kifogása ajándék és élmény, viszont egy ponty fárasztása még nagyobb élményt tud okozni.

Gyönyörű kárász

Azért pontyot is tudtam fogni

Kilós "kiszerelés"
Csalikat folyamatosan variáltam, hátha tudom a halakat is szelektálni. Próbálkoztam fluo sárga csalikat, rózsaszín, lila, piros, fekete, kék, zöld és nagyjából a férfi színskála minden színével. A fluo sárga és a piros szín volt leginkább kedvelt, de csak a kárászok vették fel. Mondjuk volt pontykapásom is, és szákoltam is, de a legtöbb kárászom nagyobb volt nála. Néhány helyi növendék pontyot fogtam. Ki a kicsit nem becsüli.. Ugye, ismerős a mondás?

Legyen óriás belőle

Színkavalkád
Tehát összességében a tenyeres méretű halak kaptak csak, de jót szórakoztam. Igaz kicsit az arcomra fagyott a mosoly, kezeim sem igazán tudták, hogy mi az a 8 mm-es csali a csalitüskén. Nem volt egyszerű feltűzni, de sikerült. Nem bántam meg hogy kimentem horgászni a hidegben, a gyűrűk bírták a strapát, annak ellenére, hogy egyik botomon a spicc részen befagytak az apró méret miatt.

Az Shakespeare feeder spiccgyűrűi a kis átmérő miatt hamar befagytak
Jogosan teszik fel egyesek a kérdést, hogy miért jó ilyenkor kint horgászni, megfagyni és a többi. A válaszra igazán ész érveket adni nem egyszerű… Mert aki nem tapasztalja ezt meg, az nem is érzi ezt a feelinget, és mondhatok bármit, nem nagy eséllyel fogja elhinni, hogy mi a jó ebben. De számomra csak az, hogy kint vagyok a szabadban, friss levegőn, jól érzem magam, és azt csinálom amit szeretek. Réteges öltözködés, tea és már el is viselhető az a hideg. Aki valamit szeret csinálni azt mindig is nehéz eltántorítani. Én is így vagyok.

Egy forró tea csodákra képes

Irány haza
Az elmúlt időszakban friss irományok nem voltak sajnos, sok mindent csinálok és nem mindig jut idő mindenre. Igyekszek mindent fontossági sorrend alapján mérlegelni, és ebben a horgászat elől áll, a cikk írás sajnos kicsit hátrébb került, de ezentúl próbálom az időm úgy beosztani, hogy azért Ti kedves olvasóim is láthassatok valamilyen tartalmat az oldalon. Köszönöm

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

  1. Biztos vagyok benne, ha itt laknál Mosonmagyaróváron, kijárnál itt is télen márnázni-menyhalazni!
    Az elszántságod hasonló az enyémhez!;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom is, hogy nincs ilyen lehetőségem. De amint minden adott lesz hozzá, menni fogok ilyenkor télen is egyet horgászni. Szörnyű abba belegondolni, hogy milyen sok, hosszú, pecamentes nap vár még rám

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések