Szarvas-tó Bajnoka versenysorozat 4. forduló – versenyzői szemszögből

Ez az a versenysorozat, amely már 4. éve lázban tart, főként azért, mert az első két évben sikerült megnyernem, a harmadik évben meg kis híján csúsztam le a dobogóról a 4. helyre. Idén viszont újra ott lehetek akár a legfelső fokán is.

De ne szaladjunk ennyire előre, előbb két horgász nézőpontjából szeretném bemutatni a múltkori versenyt.


Az egyik természetesen én vagyok, a másik pedig Egervölgyi Flórián, akivel közösen készülgetünk a versenyekre.

Ahogy én láttam a versenyt:

Helyhúzáskor nagyon örültem, mert egy szélső helyet sikerült kihúznom, amivel tudtam akár nád mellé, akár akadóra is horgászni. Mindegyik ígéretes haltartó hely. De az akadóra csak nagyon szorított helyzetben hagyakoztam, mivel a tó íve miatt azt két horgász is horgászhatta rajtam kívül, akár úgy is szabályosan, hogy engem kizárnak onnan. Ezért megvártam, hogy ők hova dobálgatnak, én meg alapoztam egyet a nád elé parthoz közel.

Várom a halakat először a nádtól. Semmi. Közben nézem az akadóra horgászokat. Nekik is semmi. Egy jó órán keresztül így is voltunk, nagyon gyenge halfogással az egész tavon. Majd a szemközti szektorban fogtam pár halat, nagyobbat is.

Aztán az én szektoromban is partra került két versenyzőnél 5 kg-nál nagyobb hal. De egyik sem az én horgomon. Közben én még mindig 0 kapásnál voltam, na ez ám a lélekromboló. Ez idő alatt Flóriánnal, aki a szemközti szektorban ült, végig tartottuk a kapcsolatot telefonon keresztül, és agyalgattunk, hogy ki mit rakjon fel, ki mi vett észre. Addig addig próbáltuk, míg összejöttek a kapások. Neki is és nekem is.

Ő ütemesebben tudott kapásokat elérni, na meg én is. Csak nekem mindez egy félóráig tartott, 4 ponty erejéig. Aztán szünet. Kaja, csalicsere, variálás, más helyet dobtam, közel, távol, túlpart, mögöttem a szarvasmarhák legelője. Sehonnan nem jött hal. Ezzel a négy hallal viszont szektor egyre taksáltam magam, neccesen.

Na de, a verseny végéig még volt 3 óra. Jöhet a nagyhal, bárkinek, többek közt, nekem is. Ahha. A másik szektorban is jött, meg az én szektoromban is fogtak. Így újra visszacsúsztam 2. helyre.
Folyamatos változtatás, tesztelgetés, miközben amúgy a szembeszélben alig veszem észre a kapásokat a hullám és szélrázások miatt. Nem volt egyszerű észrevenni egyetlen egy kapást sem. Hát még mikor a keszegek akadtak a horgomra. De két dévér is a partra került. Majd megint szünet.

És egy jó kapás, amire már nagyon vártam. Húzta a nyeletetőt. Egyszer csak megállt. Biztos nagy hal. Olyannyira, hogy éreztem, hogy egy addig számomra ismeretlen vízalatti akadóba menekült, ami már az aznapi forduló alatt 2 kosaram emésztette meg. Most a 3. kosarat, de rajta egy jobbnak tűnő hallal. Aztán lehet nem volt nagy, de már mindegy.


Ezek után már kapásom se volt, és hamar véget is ért a verseny. 10,81-es fogással, szektor kettőt értem el, kevesebb, mint 4 kilóval lemaradva az első helyről. Kár érte. Viszont még odaérhettek összetettben az első helyre is. Egy szektor egyet érő horgászatom, garantált dobogót érne. Izgalmas lesz még ez a forduló.


Flórián hivatalból kirendelt nyilatkozatnak is megfelelő „beszámolót” írt nekünk

Sorsolás
Helyhúzás
Mikor kihúztam a helyet sóhajtottam egy nagyot, mert sekély ott a víz, és féltem hogy nem fog odajönni a hal
7:50 az etetés kezdete
Én személy szerint nem etettem
8:00-kor verseny kezdete
Bedobtam eltelt 2 perc es húzta is
Leakadt
Ez megtörtént még 4-szer, majd horgot váltottam és egyből meglettek a halaim. Fogtam 2 pontyot és egy keszeget. Ezek után kis szünet majd csalit váltottam. Kapásból kapás lett és egy 8,67-es pontyot fogtam, visszadobás után egy 5,53-mas jött. 


Ezek után még volt egy kapásom, vitte a nyeletőféket, bevágtam neki, de nem tudtam lereagálni és eltépte a 20-as monofil előkét a hal. 
14:00 a verseny vége. Nagy izgalom volt, de sajnos 19 dekával maradtam le a szektor első helyezésről. 19,57 kg-t sikerült zsákmányolnom
Azért a végén elmondhatom, nem volt ez olyan rossz hely.

Sok sikert minden versenyzőnek!

Az utolsó fordulón nagyon jól kell szerepelnem, hogy a kitűzött cél teljesülhessen. Jó volt ez a forduló

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések