3+1 tipp a sikeres balatoni horgászathoz

A balatoni horgászatnak meg van a saját hangulata, hisz egy hatalmas vízfelület, egyre nagyobb, és szebb halállománnyal, beépítettségével, panorámájával. De mindenki szeret sikeres lenni. Igaz a siker mindenkinél mást jelent, mert nem horgászhat mindenki ugyanarra ugyanúgy. Ezért én úgy gondoltam, hogy leírom a saját ötleteimet, amivel a Balatonon nagy általánosságban sikeres szoktam lenni.

1.       Módszer
Feeder, bojlizás, match?
Én minden esetben feederezek, két bottal, két külön szerelékkel. Egyik boton hagyományos method szereléket használok, rövid előkével, csalitüskével, apró pop up csalival, míg a másik készségen sima bordás kosár, hosszabb előkével, csontival, gilisztával, kukoricával. Érdekes, de ezekkel simán betudom hozni a keszeget és tök jól meg is tudom fogni, annak ellenére, hogy nem keszeges felszerelés. Általában 12-18 órákat szoktam a Balatonon tölteni így nem is csinálok igazán finom szereléket, mert nem lenne a végén már energiám figyelni, másrészt a nagy kövek, eléggé veszélyeztetnék, és gyakori lenne a szerelés. Így inkább ez a két fajta, kicsit erősebb szerelék, és jöhetnek a halak. A végére így is mindig nagyon elszoktam fáradni, a sok dobástól, a figyeléstől, és a fárasztástól. Azért a horgászat fárasztó tud lenni… J


Én a feedert preferálom 
(Azóta már mennyire lebarnultam..)

2.       Etetőanyag

Mire is horgászunk?
Az én „taktikám” leginkább az, hogy keszeget próbálom megfogni, és ezáltal igyekszem odacsalni a pontyokat. Általában be is jön. Ehhez szerintem egy kukorica alapú keverék nagyon jó kiindulási alap. TTX és kukoricacsíraliszt. Csak ennyi az alap. Ehhez még szoktam hozzárakni valamilyen Fluo etetőanyagot, mostanság nagy kedvencem a Dovit Fluovit családja. Ha nem akarunk ízesíteni, akkor a Natural verzióval tökéletesíthetjük és hívhatjuk fel a halak figyelmét, hogy Hahó halak, a finom kaja itt van…

Már bevált balatoni keverék


A halak mellett, nekem is kell enni valamit
3.      Távolság

Balatonon létkérdés, de ez függ, hogy hol is horgászunk. Dobjunk nagyot, pontatlanul? Dobjunk kicsit és sokat pontosan? Én inkább a kettő között szoktam dönteni, azaz 50 méterre horgászom és ezt dobálom egy bottal 20 percenként, ha addig nem lenne kapás, de előtte néhány gombócos alapozást végzek. Így itt van idejük a keszegeknek kaját keresni és erre még a pontyok is felfigyelhetnek. A másik az, hogy ha két bottal horgászunk, néha az etetés szélén is kereshetjük a halakat, amikor éppen nem a távoli részeket horgásszuk. Ezer és ezer variáció van, ez mind csak rajtunk múlik J

Érdemes a távolságon is variálni

+1 Helyválasztás

        Na ez az, amiben én döntök a legkevésbé, mert engem a Balatonra visznek. Viszont a tihanyi részt most már egyre inkább kezdem ismerni és tudom nagyjából, hogy melyik bástyán, hova érdemes horgászni. Viszont ha ritkán járunk a Balatonra és nincs időnk
Tihany, a kedvenc horgászhelyem

és a "Halál kanyar"


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések