Mikor lesz már újra szabad a pálya?

Mikor mehetek már újra horgászni? Mikor láthatom görbülni a spiccet? Mikor hallgathatom a fék ciripelését? Mikor tarthatok kezemben halakat? Rengeteg kérdést sorolhatnék fel, amely szerintem sokak fejében ott motoszkál. Erre csak egy válasz van: hamarosan! Sajnos biztosat nem lehet mondani, csak reménykedni, hogy minél előbb. Valakinek előbb itt lesz, valakinek később.

Az idei tél nagyon hideg, és azért nem írom, hogy volt, mert még akárhogy is nézzük, tél van. És nem pesszimista vagyok, hanem csak a naptárra és az elmúlt évek tapasztalataira gondolok. Ahogy egy mondás tartja: „A kutya nem ette meg még a telet” És igen, akik ismernek, tudják, hogy én aztán nagyon optimista vagyok, néha túlságosan is. Szóval most is csak egyet tudok magamnak javasolni. Felidézni az emlékeket, célokat kitűzni, stratégiákon agyalni és pótolni, amit kell, megtervezni az idei nagyobb beruházásokat. Idénre nem tervezek horgászatban nagy beruházást. Botokat, és orsókat terveim szerint nem veszek, azzal horgászok ami van, csak csalikra, etetőkre, fogyó aprócikkekre fogok költeni. Ennek ellenére lesz egy nagy beruházásom, ami egy autó lesz. Ahhoz, hogy horgászni tudjak, többet és messzebb, új vizeken, ahhoz kell egy autó, természetesen azért a bringát se fogom hanyagolni, mielőtt aggódnátok miatta.

Ilyenkor a hidegben több dolgot tehetünk, a horgászéhség csillapítása érdekében. Ha már kellően vastag a jég, próbálkozhatunk jégről horgászni. Természetesen az ide vonatkozó szabályok betartása mellett. Flóriánnal mi is próbálkoztunk, kétszer is. Sajnos eredménytelenül. De azt gondolom, hogy nem tértünk haza csalódottan, mert kint lenni a tavon – szó szerint a tavon – és élvezni a friss, és tiszta bakonyi levegőt, jót beszélgetni már alapból jó.

A lékhorgászat társaságban jó, és csak társaságban szabad!

Mert a reklám kell
Volt ám munka rendesen
Másik lehetőség, hogy kimenni a tóra és sétálni egyet, és szugerálni a jeget, hogy olvadjon már. Sajnos ez egyelőre még nem megy nekem, természetesen gyakorlom. Ennek is meg van a maga hangulata, hogy úgy is lássuk a tavat, ahogy nem tudunk rajta horgászni. Múltkor, például ahogy magasabb pontról gurultam le a partra, csodálkoztam, hogy szabad vízfelületet látok. Közel érve, alaposan megvizsgálva rá kellett jönnöm, hogy ez átverés. Valójában csak az olvadó hó ráfolyt a jégre, és a szélein maradt, ami azonban a jeget táblákra tördelte, és összefagyott. A jég továbbra is vastag, de rálépni szigorúan tilos, főleg, hogy a szélén a jég vékony és azonnal betörik a súly alatt. Az más kérdés, hogy sokat nem süllyed az ember, mert alatta ott van a vastag jég is, de nem érdemes próbálkozni.

És van egy másik lehetőség is, hogy elmenjünk horgászkiállításra. Szerintem kiváló alkalom arra, hogy az újdonságokat megszaglásszuk, vagy kóstolgassuk, és jókat beszélgessük a horgászokkal. És itt kell kiemelnem többek közt a Dovit teszthorgászát, Pechnyó Gergelyt is, aki kiválóan segített nekünk a tapasztalatával a választásban, és nagyon jó hangulatban tudtunk vele beszélgetni. És akkor ott van még Döme Gábor is. Akármikor voltam ott a Haldorádó standon, mindig beszélgetett, fotózkodott, készségesen válaszolt mindenki kérdésére. Én csak egy fotót akartam vele. Aztán odamentem hozzá, és a legnagyobb meglepetésemre, megismert! Ugyanis a horgászatom kezdetén, amikor még a Zirci Pecás ötlete sehol sem volt, az első írásokat a Haldorádó oldalára írtam. És mellette egyszer voltam Kiskunhalason is a Pontynapokon, ott készült az első kép vele. És most ismét fotózkodtunk. De előtte egy jót beszélgettünk, érdeklődött irántam, a tanulmányaimról, jogosítványról. És most lehet páran itt abba is hagyták az olvasást, mert nem szeretik a személyét, számomra azonban nagyon is meghatározó alak, és a tudása megkérdőjelezhetetlen. Az ő videóin tanultam meg horgászni, a Haldorádó termékek voltak, amelyekkel az első sikereket elértem, és azóta is az eszköztáramban ott vannak. Nem mondom azt, hogy nem használok mást, mert az nagyon nem igaz, de azt gondolom, hogy ez nem is elvárás senkitől, egy átlaghorgásztól, hogy márkafüggő legyen, és csak a különböző gyártók termékeit használja. Használja azt, amit szeret, amit elér és amivel sikeres. Én is így vagyok, és vállalom, hogy használom és szeretem a Haldorádó termékeit, és így is leszek. A jövőre nézve sok sok új terv van, talán még az oldallal kapcsolatban is, de ezekről majd később.

Döme Gáborral
"Csak" néhány apróság

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések