Fárasztó balatoni peca

Azok az emberek, akik nem horgásznak (nem is értem hogyan bírják peca nélkül) gyakran mondják, hogy a horgászat nem is fárasztó, mert csak „döglünk”, fekszünk a vízparton… Aha, ez így ebben a formában nem igaz. Tény, lehet így is horgászni, de azért ha már csak a rengeteg cuccra gondolunk, akkor már a gondolattól el lehet fáradni. Na, most a Balatonon én is így jártam az elmúlt napokban. Busszal mentünk Zircről Alsóörsre, ezért minimálcuccot vittünk csak meg étel ital, ruha… kb 30 kg cucc, amiből nekem 20 kg volt a botzsák és egy kis utazótáska, amiben a horgászcuccok voltak. És akkor ezt cipelni a buszmegállóból a nyaralóhoz. Ez még nem is akkora kihívás. De a nyaraló az alsóörsi hegyoldal tetején van, a part meg 2,3 km-re. Már a gondolat is fárasztó, azonban ha már itt vagyunk, akkor pecázni is fogunk. 

Az én cuccaim
Már Veszprémben
Megérkezés után egy kis pihenő volt, csináltunk egy finom ebédet magunknak, majd útnak indultunk az alsóörsi-partra. A partra érve szinte folyott rólunk a víz, eléggé leizzadtunk, de legalább már a pecára összpontosíthattunk és kicsit pihenhettünk. Nagy bizalommal vágtunk neki a horgászatnak, amit egyébként élőben is követhettetek a facebook segítségével. Nehezen induló peca volt, két bottal két külön módszerrel próbálkoztam.

Finom ebéd
Nagyon jól eső kis étel volt ez a gyros
A jobboldali hegyről kellett a cuccokkal lebattyogni
Egyik bot method feeder technika főként távolabbra, halakat keresve, a másik pedig a hosszúelőkés technika egy picker segítségével, rövidtávon.

Baloldali hosszútáv, jobboldali rövidtáv
Bevallom őszintén én a hosszabb távban bíztam, hogy onnan jön a hal, de az első kapásom okozója a rövidtávról jött, ami egy ponty volt, Már láttam is a partnál a tiszta vízben a szép tükrös testét, miközben a pickert hajlítgatta, azonban meglépett előlem, egy horoggal a szájában. Valamilyen okból szakadt a 14-es 50 centis monofil előkém.

Ez van… gondoltam ha most egy pontykapás van szinte a peca elején, akkor nem lesz ez olyan rossz nap. Csak gondoltam… Kapástalan bedobás után kapástalan bedobás. Eddigi leggyengébb balatoni pecám. Ennek ellenére nem voltam csalódott, de többet vártam.

Azért a nap végén már frusztrált az, hogy még nem fogtam halat, pedig eredeti tervek alapján néhány keszeget vittünk volna magunknak a nyaralóba, hogy vacsorára friss sült keszeget együnk… 

Alsóörsi vitorláskikötő horgászhelye
Első hal
Szépen kiszívták a csontit, de legalább jel, hogy már itt vannak a halak
A nap végén sem voltam csalódott
Ami egyszer beindul... 

Az néha sikerrel folytatódik
Mellettünk a kis srácok spiccbottal fogdosták a szebbnél szebb halakat
Gyönyörű


Alsóörs ezért is kiváló hely, mindig vannak programok
Szerencsére éhen nem haltunk, de nem azért, mert a végén felprögött a halfogás, ilyenről szó sincs, mert „B” tervként volt nálunk szalámi. Viszont azt legalább sikerült elérnem, hogy a nap végén csodás teljesítményt hozva, rekord halakat reptetve, 3 kis halacskát fogtam. Lehet a táskám mélyén lapuló spiccbotommal nagyobbakat és többet fogtam. De voltam olyan makacs, hogy kitatrtottam a feeder mellett… Sebaj… Balaton egy, Krisztián nulla

A következő nap reggelén visszavágok és kiegyenlítek a Balatonnal szemben.

4 órakor kelés, reggeli és indulás… Ahha, a vihar ezt nem akarta, másrészt hullafáradtak voltunk, főként a rengeteg cucc cipelése miatt, így bealudtunk. Olyannyira, hogy 8 órakor ébredtünk arra, hogy még mindig esik az eső… Aztán elállt, jó akkor reggelizzünk az udvaron. Kiülünk, kipakolunk, első falat, és már szakad is az eső. Közben radarképeket nézegetve, úgy döntöttünk, hogy reggeli után elindulunk le a partra, akár esőkabátban is. Végig szemerkélő esőben ugyan, de elértük a partot és elfoglaltuk az 5. stéget.

Még a felhők itt voltak, mikor leértünk a partra
Csak a rövidtávot próbáltuk, és már az elején eredményesebb volt a peca, mint a megelőző napon. Csak hát, megint azok a kis méretű halak jöttek, nem olyanok, amikre alapvetően készültünk volna. Ezért elkezdtem etetni, hátha beérkezik egy szebb, egy jobb hal. 30 méterre csináltam 5 dobásos ttx alapú etetést. Ezután még azokat a kicsi halakat se bírtam megfogni. De jel se volt arra hogy valami hal ólálkodna a környéken. NAaa mondom a mai peca is jó lesz, és nem lesz értelmezhető méretű hal.
A 24 órás területi jegyünk délután háromig tartott. Már fél kettő volt, mikor megmozdult újra a spicc, az etetésen levő botnál. Majd gyönyörű kapással el is húzta. Úúú végre, hal, talán szebb, talán ponty. De „csak” dévérkeszeg lett, ami egyben a kétnapos peca legnagyobbja is lett a maga, talán 40 dekájával. Ez ám a szép, mikor egy ekkora hal a legnagyobb. De nem baj, így is jó, legalább jót szórakoztam, ha másnem azon, hogy mennyire nem ment a hal. Mert a horgászat nem mindig a halakról szól, hanem arról is, hogy nem mindig jön a hal...




Ki a kicsit nem becsüli... :)
A legnagyobb hal
A csali az tüskére tűzött csonti és egy smoked crab smoke ball




Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

  1. Helló :-)

    Alsóörsön külön engedély nélkül, a nap bármely szakában szabad bejárás van az új épített gátra(vitorlás kikötô) és horgászható?

    üdv rapa

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések