Sikeres nyárzáró horgászat a Szarvas-tavon

Ez a nyár is eltelt, nagyon hamar. Most így suli előtt, csütörtöktől suli közben egyre inkább érzem azt, hogy még lehetne hosszabb ez a szünet. Hiába, ami jó, abból mindig többet akarunk, mert sokkal gyorsabban tud elrepülni, mint a többi, egyébként átlagos napunk.

Számomra a nyár júliusig a tanulásból állt, az érettségire, majd a német nyelvvizsgára felkészülésből. És az az érzés, hogy mindegyik meg van, tök jó, jöhetnek a következő kihívások, OKJ-s szakma, jogsi, majd az egyetem.

Egy hal megfogása mindig feltölti a pecást
Az eredményhez, a motivációhoz szerintem kell az, hogy legyen ami motiváljon és ki tudja magát pihenni az ember. Nekem ehhez tökéletes „eszköz” a horgászat és a hosszabb távú bicózás. De most ugye a Zirci Pecáson vagytok, így sejthetitek, hogy nem a bicózásról fogok írni :P Bár az is része a horgászatnak nálam a legtöbb pecán…

Szóval a peca nálam több mint egy hobby, nálam az szinte az alapvető szükségletek közé tartozik. Ha meg már motiválja az embert, akkor horgászni is kell. Alapvetően nem vagyok egy nagyhalas horgász, de ha horgomra akad egy-egy ötfeletti, egyáltalán nem vetem meg, sőt… Ezért haverokkal úgy döntöttünk, hogy a közeli Szarvas-tóra megyünk horgászni, ahol viszonylag sok nagytestű hal él, és nagy eséllyel lehet őket megfogni. Ezen a tavon az idén négyszer horgásztam, abból háromszor versenyen. Az az egy peca is verseny lett volna, csak a nagyon erős szél és hideg miatt elhalasztották. Na, de mi ha már kijöttünk, akkor horgásztunk egyet, ami nem is sikerült rosszul.

6,8 kg az áprilisi nagy
A több alkalom verseny volt, amiből 2-szer még jó eredményt is értem el. De most egy élménypeca, haverokkal, jó időben, ahol a szórakozás a lényeg és a halfogás. Kell ennél több? Na jó, azért nézegettük, melyik csali a legeredményesebb, mi ad gyorsan halat, de hát ez alapból természetes.

Kora reggel érkeztünk, a reggeli vizes fű eláztatta a cipőnket, de már vártuk, hogy végre elfoglalhassuk a horgászhelyet. A tó sekélyebb felén ültünk le, etettünk magokkal, kukoricával és egy darabosabb szemű etetővel.


Az első halak többségében keszegek voltak, no azért egy-egy ponty is beugrott mindegyikőnknek, de inkább a keszegek nyálkájától csúszott a kezünk. Érdekesség, hogy egyébként a tóban nincsen túl sok keszeg, de mi egész jól fogtunk belőle. Mi lett volna, ha még keszegre is készülünk? Egy darab sem jön…
A keszeg kapásokkal nem volt gond

Nekem az első pontyom ő volt
Napközben végeztünk egy ráetetést, nem mintha az ott lévő halak felzabálták volna a már eddig bevitt mennyiséget, mert nem sok hal jött, de hátha a csobogás tetszik nekik. Jó ideig úgy tűnt, hogy semmi. Egyébként ez a gyenge fogás az egész tóra jellemző volt, a tó többi részén alig fogtak valamit.

Aztán megjött Bendegúz, azaz Fonszi, aki gyors kipakolás és etetőanyag keverés után feldobta a pecát és egyből elkezdte húzni a halat. A (napot)kezdők szerencséje…

Fonszi nem aprózta el a halakat és az aprajából fogta a nagyját, a nagyjából meg az apraját. Na ezt fejtsétek meg. Igazából követni nem bírtam, hogy mekkorákat és mennyit fogott, csak hogy jött neki 5-ös, 7-es, 8-as. Valamit jól csinált.

Fonszi a gyönyörű halával


Amúgy a végén már mindegyikőnk ugyanazt a csalit használta, persze kísérleteztünk mással is, de egyértelműen egy fluosárga csali adta a halakat, egy világos, narancsos árnyalatú etetővel kombinálva
Én meg csak vágyakoztam a nagyobb halra, vártam őket, figyeltem a spiccet, és nagy izgalommal vágtam be minden halnak, hátha ez már nagyobb lesz. Félre ne értsetek, imádom az átlagpotykákat is, de már szerettem volna egy nagyobbat is fogni. Sajnos mire a partközelbe értek a halak, addigra mindegyik lefogyott, így a legnagyobb halam is csak 3,5 kiló volt, ami szintén nagy örömet adott, meg azért miért is legyek csalódott. Majdnem 20 pontyot fogtam és akkor még a keszegek is hozzájönnek. Egyáltalán nem unatkoztam, aztán akkor még társaságban is telt a peca, így nincs okom panaszkodni. 

Akliban a sporthorgászok piros zászlós jelzést kapnak
Flórián a halával, amit egyébként Fonszi botjával fogott meg


Nekem ő volt a legnagyobb



Sok ilyet. Bár a következő nyári pecára most már sokat kell várni, de remélhetőleg egy haverokkal közös, és talán nagyhalakkal is közösre már nem kell annyit várni. 

Más nincs, kezdődjön a szeptember, kezdődjön a suli. Hétvégén horgászat, nem hagyhatom a halakat cserben, heti szintem menni kell találkozni velük…



Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések