Egy rövid, de annál tartalmasabb horgászat!

Egy élményem a 2013-mas nyárról, egy akkori igen érdekes horgászatról, 2013-ban írt cikkbe foglalva

Miért is rövid? A kánikula miatt ilyenkor én csak a késő délutáni órákra megyek ki horgászni, ráadásul tapasztalataim szerint ilyenkor jóval több hal is várható, mintha egész nap kint aszalódnék a napon! Estére viszont nagy szelet, és lehűlést ígértek, így a hidegfront miatt is kimerészkedtünk. De készenlétben kellett lennünk, mert a hideg betörést bizonytalanul mondták, hogy mikorra várható.

Mai napon a lágy szellő simogató hatásait sajnos nem érezhettük, így a hőséget sokkal perzselőbbnek éreztük, mint valójában. Kiérkezésünkkor is csak a talaj fölött izzó levegőt láttuk, ezzel tudatva velünk, hogy még délután 5 órakor is forróság van. A helyfoglalásom után azonnal a sapkám bevizeztem, hogy míg a felszereléseket összeállítom, ne érezzem azt a nagy meleget. Mivel egész nap semmi jele nem volt a szélnek, így egyik bottal úszózni terveztem. Csakhogy miután összeszereltem az úszós botot, feltámadott a szél, termetesebb hullámokat generálva. A döntésemet gyorsan felülbíráltam és előkaptam a feeder botomat, amit összeszereltem, kosarába etetőanyagot tömve már dobtam is be. Miközben vártam a kapást még rendet raktam magam körül, de mikor már majdnem végeztem, félszemmel rápillantottam a feeder spiccre, látván hogy valami cibálja a csalit. Több nem kellett nekem, odamentem a bot mellé, és azonnal be is vágtam. Bevágás tökéletesre sikerült, és már fáraszthattam is a nap első halát. Mikor már a partközelbe ért, nagyon rövid időre megmutatta farokuszonyát, ami gyönyörű barnás-feketés árnyalatú volt. Kicsit még küzdött, de a végén beleegyezett, abba hogy egy fotót csinálhassak róla!


A csali, egy szem általam készített kolbászos bojli volt. Ha jó, akkor miért változtassunk? Bevallom én most nem bojlival akartam pecázni, így lecseréltem, remélve hogy a halak nem bosszulják meg a ténykedésem. Horogra tűztem fel 1 szem csemegekukoricát, és 1 szem Haldorádó Black Squid Soft pelletet. Ismét visszadobtam az általam kiszemelt helyre a végszereléket, és vártam a következő jelentkezőt! Nemsokára ismét jött volna, de sajnos leakadt. A nap folyamán az első volt, így annyira nem aggódtam. Viszont mikor egymás után 2-szer is megtörtént, azonnal horgot cseréltem. Eddig Owner 50339-es horgot használtam, erre tűztem fel az egy szem csemegekukoricát, és az egy szem Top Method Soft Pellet Black Squidet. Mivel ezek lágy csalik, így magát az akadást nem akadályozhatták. Az új horog amit feltettem az egy Gamakatsu Team Feeder Strong Carp horog volt 8-as méretben. Ezt a típust inkább hajszálelőkés felkínálásnál szoktam használni. De most így használtam… sikerrel. Mikor ezzel a horoggal vetettem be a csalit, a kis várakozás után ismét kapás lett. A hal is meg lett. Viszont a fotó nem, mert a barátom is közben horgászott, és éppen fárasztott. A melegre való tekintettel gyorsan visszaengedtük, meg úgysem volt egy rekordokat fenyegető méretű hal, így inkább had ússzon! Mivel nagyon meleg volt így a lábunkat belelógattuk a vízbe, és a nyeletőféket bekapcsoltuk, vagyis én azt hittem, hogy bekapcsoltam. Mert lábamat lógatva ránéztem a botra, és láttam görbült, gyorsan kiugrottam a vízből, de mire a bothoz értem már vitte is volna a hal… de szerencsémre megmentett a nád az úszástól. Mikor végre a kezembe került, gyors kitörést mutatott be, amit sikerült megállítanom, és szépen lassan magam felé húznom. Viszont csak lassan, komótosan jött, gyanakodtam rá, hogy ez egy szebb példány lesz. Mire a partközelbe ért, már elkezdtük saccolgatni a méretét. 1. Merítésnél kiugrott a hálóból, szerencsémre még benne maradt a horog. Viszont a 2.-ra már nem hibáztunk, és sikerrel megmerítettük. Méréskor kiderült, hogy bizony ez nem is kicsi, kereken 7 kiló. Ezzel a hallal a pontyrekordom megdőlt, egy olyan tavon, ahol nagyon kevés nagyméretű hal úszkál a vízben. (2013-mas pontyrekord)


Még nem esett szó a felkínálás módjáról, és az etetőanyagról. A csalit az etetőanyagba elrejtve, method technikával juttattam be a halaknak. Az etetőanyag FermentX Nagy Ponty volt kukoricacsíraliszttel bekeverve, és egy kis ízfokozásként ebben a melegben, még adtam hozzá kukoricás chilis babot. Csak a végén a halakban ne játszódjon le az a folyamat, mint az emberekben. Bár így meglehetne tudni, hogy evett-e belőle a hal, mert a víz bugyborékolna.


Ezek szerint viszont ízlett a halaknak, mert a horgon volt ismét a következő jelentkező, akinek tetszettek a feljebb felsoroltak!


A mai napon nem etettem, csak amit a kosárral juttattam be. Megpróbáltam egy helyre dobni, ezen a távolságon még meg is tudtam ezt oldani. Viszont a nagyobb halnál egy kicsit jobban lendült meg a bot, és épp hogy nem a stégen landolt. De a hal csak a csalimra várt hogy felvehesse, és boldoggá tehessen.


Ez a hideg betörés, egyébként csak szelet hozott, de nagy hideget nem. A halaknál pedig finnyás kapást okozott, mert még a lecserélt horogra is óvatos kapások voltak, és a horog is csak nagyon gyengén akadt. Egy hagyományos fenekező bottal szinte mind lemaradt volna, ide kellett a feeder lágysága, hogy ez a nap így sikerüljön.

Írta: Szakács Krisztián 
Fényképezte: Nagy Bence, Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések