Így válassz merítőfejet!

Vízparti kényelmünket ma már rengeteg eszköz szolgálja. Ezek között rengeteg olyan eszköz van, amely a halak kíméletes partra segítéséhez is szükséges. Ilyen segédeszköz a merítőszák, merítőfej. Rengeteg fajtát kapni ma már a boltokban belőlük, lehet olcsót, lehet drágát, lehet jót, és persze lehet rosszat is kapni. Én azért is írom a cikket, hogy megmutassam, nekem miként is sikerült megszereznem a mostani fejemet, ami szerintem jó döntésnek tűnik végre.

Első merítőszákja általában az embernek egy teleszkópos, összecsukható kis háló, amelyet szinte bármelyik hipermarketben is betudunk szerezni, nagyon olcsón. Kezdéshez a legjobb választás. Előnye, hogy olcsó, kis helyen elfér, és azért ki lehet fogni belőlük jó minőségűt is. Hátrányai közt az van, hogy az olcsóbb, könnyen elérhetőek rendszerint kicsik, egy nagyobb hal már nehézkesen fér bele. Azaz, ha komolyan gondoljuk a horgászatot, sajnos nem ez az eszköz lesz a mi választásunk.

Első merítőként sokan ilyet használtak, én is
Innen két irány vezet tovább, rajtunk áll melyiket választjuk. Az egyik lehetőség, egy nagy bojlis merítőfej választása. Ez nem olcsó mulatság, és ha sok kisebb halat fogunk, még a merítés is nehézkes lesz egyedül. Na most akkor mi legyen? Feederhez ez nem épp ideális, akkor a másik utat kell választani, ami azt jelenti, hogy kell venni egy nyelet, és egy fejet. Na szép, ez se tűnik olcsóbbnak. De még mindig olcsóbb, és praktikusabb így megoldani. Jómagam is ezt a megoldást használom. Régebben vettem egy Nevis Winner nyelet, amely rendesen használva, szinte törhetetlen, bár nehéz maga a nyél, de pár ezer forintért beszerezhető. Persze választhatunk magasabb árkategóriából, minden azon múlik, hogy mit preferálunk, mert akár vehetünk rakós rendszerűeket is, melyek bizony már sok sok ezresbe kerülnek… A döntés rajtunk áll!

Első nagyobb halam, ami 6,4 kg volt, a háttérben pedig ismerősömék bojlis merítője 
Nyelünk már van, most már csak a vizet kellene megszűrni, ahhoz egy fej kell rá. Mint mindig, az egyszerűség elkerülése érdekében itt is több lehetőségünk van választani. Akár árban, akár minőségben. Én a kettőt próbálom vegyíteni. Így elsőként vettem egy merev keretes fejet, nem gumirozott hálóval. Jó volt, fért is bele hal, nagy is, de a legnagyobb hátránya az volt, hogy lassan száradt, ezért hajlandó volt büdösödni, és még a horog is könnyen belement, és bizony a szakálla miatt nehéz is volt belőle kiszedni. Ezért el is szakadt egy idő után, kénytelen voltam újat venni.

Hosszú nyéllel könnyen lehet szákolni 
Baloldali az gumírozott, a jobb oldali az nem
Versenyen "munka" közben
És itt még látható a nyélen található lebegtető szivacs, így garantáltan nem merül el a nyél
A következő választás a gyorsaság szempontjából történt, ezért vettem egy damilos merítőfejet. Keszegezésen kívül másra nem való!!! Halak nyálkáját nagyon sérti. Hiába van előnye rengeteg, pl.: gyorsan szárad, könnyű, jól lehet vele meríteni, akkor sem kell több belőle, hülyeség volt megvásárolni.

A gyors merítésen kívül nekem nem lett kedvencem, és még halak számára sem barát ez a merítőtípus
Így eljutottam oda, hogy vettem egy mély, gumirozott merítőfejet, ami szerintem most már minden igényemet ki fogja elégíteni. A horog nem tud a szövetbe bele akadni, strapabíró, bár kicsit nehéz. De ez a nyélre erősíthető lebegtetővel kicsit legyőzhető, mert így nem merül el a vízben, és csak alá kell tolni a halnak.

Itt már a gumírozott fejben pihen a hal
Így most ezt a fejet használom és feederezéshez a legjobb választás. Fér bele 10 kiló környéki hal is akár, jól lehet vele a halat meríteni, erős szerkezete van, és még gyorsan is szárad. Egyszerűen imádom.
Még vadonatújan

Itt a mélységét próbálom érzékeltetni 
Ezeket azért írtam le, mert a saját tapasztalatom van benne, és úgy gondolom, hogy ezekből mások is tanulhatnak, mert a legolcsóbb tanulási mód, ha mások hibáiból tanulunk. Én már jártam a merítőfej választás útján, de most már talán a helyes utat is megtaláltam. Remélem. Ha esetleg van valami tipped másoknak, vagy az írással kapcsolatban, nyugodtan szólj hozzá az íráshoz! J


Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések