Színezd újra - Fluos termékekkel horgászva

Ha belegondolok, nemrég búcsúztattuk az Óévet, most meg már február utolsó pecájáról írom a beszámolót. Hihetetlen, hogy milyen gyorsan telik az idő utólag visszagondolva. Persze előfordul az a szörnyű érzés is, hogy eltelt egy óra, legalábbis ezt érezzük, aztán az órán még csak öt perc telt el. Pecával is ugyanígy vagyok. Mikor várom, akkor lassan megy az idő, lassan mennek a napok. Igaz, amikor oda érek, hogy pecázni megyek, akkor visszagondolva, a lassan múló idő is gyorsan eltelt. A horgászat meg megint gyorsan telik el. De jó újra megélni ezeket a pillanatokat úgy, hogy visszagondolunk rá, és ezt nem csak én tehetem meg, hanem Ti is, ha elolvassátok a cikket!

A kicsit filozófikus, időutazásra hajazó bevezető után kicsit térjünk a horgászatra is. Az idő az egyik legfontosabb a horgászatban. Persze most nem az órákra, és a percekre gondolok, hanem az időjárásra. Nem szívesen horgászunk akkor, ha szakad az eső, fúj a szél, és még hideg is van. A peca hétvégéjén ebből a lehetőségből szerencsére csak kettő volt egyszerre jelen (szél és a hideg), így igyekeztem a halakkal tölteni a szabadidőmet.

A mostani zsinóráztatáson se volt meleg, pedig 10 fokot mondtak. Mondjuk, úgy lehet meg lett volna, ha összeadjuk a Zirc külső részein, Zirc belső részein, és mondjuk a Mayer-tónál mért hőmérsékleteket, de akkor is igen csak alulról karcolta volna azt a 10-es fokot. Ezért sok pulóver, thermo nadrág, és irány horgászni, mert horgászni kell, horgászni jó. A tavon is meglátszott a hideg, mert éjszaka keményen fagyott, és reggel bizony még vékony jégréteg is úszott a víz felszínén.

Érdemes ilyenkor is horgászni? Sokan azt gondolják, hogy ilyenkor a hal nem eszik, mert még téli álmot alszik. Régen én is ezt hittem, mikor még nem horgásztam. Most meg már horgászok, és nem hiszem, hanem tudom, hogy ez nem igaz. A hal télen, a hideg vízben is eszik, csak lassabban, és kevesebbet. Na meg, hogy itt az évszak vége, lassan éled a természet, talán a halak közt is több érez késztetést arra, hogy többet egyen, és véget vessen a téli fogyókúrának.

Én meg kihasználom ezt a lehetőséget, és teret, vagyis inkább élelmet biztosítok nekik, hogy újra formába lendülhessenek, és hízlalhassák pocakjaikat… akár már télen. Ezért két féle etetőanyaggal készültem nekik, gondolván, hogy ha egyik nem ízlik nekik, akkor majd a másik igen. Az egyik az egy Dovit Fluovit gyümölcsös etető volt. Ez az igazán kellemes ízhatás mellett, még vizuális élményben is részesíti a halakat, a sötét, szürke vízalatti napokban, ugyanis ez a kaja, egy fluo aromát tartalmaz, és zöldre festi a vizet. A másik keverékem ennek totális ellentéte volt, amely mondjuk szintén adott élményt a halaknak, mert a piros színe szintén megfesti a vizet, de nem annyira, mint a másik. Ez inkább az erős, fűszeres, kolbászos ízével hivatkozik felhívni a halak figyelmét.

Dovit FluoVit

Cfb Red Army
Ha már színes gasztronómiai élményeket szeretnék adni a halaknak, akkor azt érdemes a csalik palettájában is véghez vinni, így ott főként a Stég Product termékét, a Smoke Ball-t használtam, azaz jól oda füstöltem a halaknak ananászos ízben. Egy hasznos tipp! Gondolom sokan rágóztok. Ne Smoke Ballal tegyétek! Mondjuk ki lenne az aki ezt tenné… Én csak kicsit megkóstoltam, hogy milyen íze is van a csalinak, ennek az eredménye, egy sárga nyelv, és rengeteg hosszasan sárgának tűnő fogak, amelyek azért a horgászat vége felé a fogorvosok nagy bánatára kifehéredtek.

Smoke Ball nem rágó, hanem csali, fogós csali! És ha így használjátok, a fogaitok is fehérek maradnak! ;)

Most már minden fontos élelmezési részletet leírtam, ideje lenne kicsit a pecáról is rizsáznom. Olyan helyre ültem, ahol a tó mély részeit (2,5-3 m) is elérem, de tudok horgászni a középső, annyira nem mély (1-2 m) részein is. Ezért egyik bottal a mélyre, egyik bottal meg nem a mélyre dobtam. Eredménye az volt, hogy a mély részen elhúzták a halak a csalit, ahol még a peca elején a Haldorádó gumicsontijait használtam, csalitüsként felkínálva. De ez csak egy kárász volt, majd a többi sorban… Kiválóan adta onnan a halakat, pontosabban a kárászokat a műcsonti. Imádom a kárászok fogdosását is, de azért pontyokat még jobban szeretek fogni. Így csalit váltottam és a mély részre most már Smoke Ballt tettem, és láss csodát - mondjuk csodák márpedig nincsenek, elhúzta egyből egy hal, ami már jobb súlyban volt. Bizony, bizony, ez már ponty volt. A csaliváltás meghozta az eredményét.
Egyébként még egy tényező, ami közre játszhatott a dologban, főként a kapások gyorsaságában.

Kárászra is jó horgászni, de pontyra jobb

Egy testesebb kárász
Érdemes tesztelgetni, és most a Dovit Fluo spricnijét próbálgattam. Ha nem raktam rá, akkor 10-15 percenként volt kapás, ha volt. Viszont ha fújtam rá, akkor általában 5-10 percen belül elhúzta hal, persze itt sem minden esetben, de látványosabb volt az eredménye. Mindig érdemes tesztelgetni, hogy van-e eredménye a csali váltásnak, aromák spriccelésének, vagy épp nem spriccelésének. Szóval egy ami fontos, agyaljunk, próbálkozzunk, járjunk több lépéssel előrébb fejben, hogy mindig legyen terv, mert akkor kevésbé érhet minket meglepetés.

Jól eltalált termékek

Aromázni érdemes, valamikor nagyon beválik
Őszinte öröm

A váltás, és próbálkozás mindig ad eredményt. Most kiváló eredményt adott

Elégedett voltam az aznapi fogásokkal

Mert folyamatosan tudtam halakat fogni

Gyönyörű
Pecatársam, Flórián is eredményesen próbálkozott, és váltott csalikat. És az egyik váltása nagy sikert hozott. Megkérdezte tőlem, hogy én feltenném-e a Cfb-től a Red Dream-os csalit. Én mondtam, hogy egy próbát megér, de én ma inkább a Smoke Ballnál maradok. Ő meg feltette. Első dobása nagy eredményt hozott, mert fogot egy 5,45-ös pontyot vele, ami ilyenkor nagyon szép eredmény, főként itt a Mayer-tavon, ahol viszonylag kevés a nagy hal, bár már növekednek azért…

Flóriánnak megérte váltani (5,45 kg)

Nekem is megérte rá hallgatni, és felrakni, majd várni (3,7 kg)
Tetszett ez az eredmény ezért, a másik boton, amin egyébként nem fogtam halat (ez volt a kisebb vízben) feltűztem tüskére az epres ízű pelletet és vártam… Vártam és vártam. Búcsúhalként nekem is megjött egy szebb, komósabb mozgású halacska. Ő nem volt akkora, nagyobbra számítottam, de élményben iszonyat jó volt, és a legjobb, hogy jót szórakoztam ilyen rövid idő alatt is, és még a halak is finom kajákat ehettek, amelyeket, ha akarnak, később is megkóstolnak, mert az összes hal visszanyerte szabadságát.


Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések