Az évben először

Január eleje volt, de már nézegettem, hogy mikor tudok majd menni horgászni. Minden pénteken suli után tekertem ki a Mayer-tóra, hogy megnézzem a jégvastagságot, igaz kimaradt 3 hét, amikor nagy hó volt, és nem tudtam kijutni. Február fele is elment már, mikor még mindig nem volt alkalmas az idő a pecára - pedig tavaly ilyenkor már túl voltam az év első horgászatán. Figyelgettem az előrejelzést, és bizony már melegedő időt mutatott így a tervezett időpont előtti héten kinéztem a tóra, viszont lesújtó volt a látvány. 10 centiméteres jég és hó mindenütt, hogy lesz ebből peca?

Még egy kis jég volt a tavon

A peca előtti héten esett az eső, és még viszonylag meleg is volt, minden kedvezett ahhoz, hogy a jég elolvadjon, ezért péntek délután szokásosan kimentem megnézni a jeget és csodálkozva láttam, hogy nincsen, csak nagyon kicsi felületét borítja jég a vízfelületnek. Megdobbant a szívem, határtalan öröm fogott el, és tudtam, hogy bizony menni fogok pecázni. Hazaérve már pakoltam is horgászcuccot, készültem a következő napra, hogy a délelőtti teremtorna után azonnal indulhassak is ki horgászni, még az időtervet is megterveztem, amely úgy is alakult, ahogy terveztem! Február 28.-án szombat délután 13:00-kor megkezdtem a 2015-ös év első horgászatát

Az igazsághoz hozzátartozik az, hogy mikor pakoltam a felszerelést, és vállamra vettem a botzsákot, olyan volt, mintha csak tegnap pecáztam volna először, pedig nem, több mint 60 napot töltöttem peca nélkül! Nem is tudom, hogy bírtam ki...

Az évre első kitűzött horgászcélomat már ki is pipáltam, ami az volt, hogy jussak ki horgászni. De jó horgász módjára egy célokat tartalmazó listával a fejemben horgásztam, amin a következő kitűzés a kapás volt. Ehhez sok reményt nem fűztem, ugyanis két napja tűnt el a jég a tóról, a víz még nagyon hideg, a halak nagyon lelassultak, igazából nekünk kell őket megkeresni, és nem nekik kell minket, ez ilyenkor nagyon fontos!



Görbüljetek!

Egy etetőanyaggal készültem, egy világosabb tónusúval, amit ilyenkor sokan elvetnének, de én NEM! Én azért is választottam egy ilyen tónusú etetőt, mert az őszi, tél eleji horgászatokon megfigyeltem, hogy világos, sárgás színű etetőkkel és csalikkal sokkal előbb fogtam halat, mint a sötétebb fajtákkal. Ezért a Carp Friend Baitstől (CFB) választottam etetőanyagot, ami egy édes ízvilágú method mix volt, kevés halas bázisú methodos etetővel keverve. Ezt vízzel, csl likőrrel, hal és májkivonattal kevertem, amellyel egy nagyon kellemes, kicsit édes, kicsit halas illatot árasztott magából. 



Ezt a keveréket töltöttem method kosárba, ahol főként faragott bojlikkal próbálkoztam, kíváncsi voltam, hogy erre miként reagálnak. A másik szerelékre, ami a finom feederszerelék volt, szintén ezt a keveréket alkalmaztam, de a horogra csontit tűztem. A szerelékeket be is vettettem, és vártam a kapást. Körülbelül 2 óra volt amíg egyáltalán mozdítást láttam, de annak nagyon is örültem, hisz ezért jöttem! De az addig eltelt két óra alatt sem unatkoztam, élveztem a jó időt, azt ahogyan süt a nap, és figyelgettem az őzeket. Egyszer csak egy váratlan vendég érkezett, Doma barátom volt az, örültem is neki, hisz lesz legalább valaki, aki lefotózza azt a halat, amit még ki sem fogtam :) (Ilyen az optimista horgász!)

Gyönyörű napsütéses idő volt

Élvezet volt pecázni
Közben próbálkozgattam, míg egyszer csak meggörbült az a bot, amin a bojli volt, meg is lepődtem, nem számítottam rá, hogy majd pont az fog kapást eredményezni, de sajnos nem tudtam neki bevágni. Ilyenkor év elején kicsit eltudok csodálkozni a kapáson, és örülök neki sokszor, ahelyett, hogy bevágnék, de hát ez már csak ilyen...

Alapvetően én ilyenkor azt a taktikát alkalmazom, hogy az egyik bottal körülbelül fél órát, maximum 45 percet várok, és csak azután frissítek, a másik boton viszont 20-30 percenként. Azért is ezt, mert ilyenkor a halak nem mozognak annyira, kisebb az esély arra, hogy egy hosszabb időt bent töltött csalira rámenjenek, viszont ha közel dobjuk hozzájuk a csalit, van rá esély, hogy felveszik. A kapások ilyenkor a bedobás utáni 10-15 percben jelentkeznek, az én megfigyeléseim alapján.

A tavon én voltam az egyetlen, aki horgászott

Ez tök jó, hogy leírtam, hogy mi is az én megfigyelésem, de még semmit nem fogtam, aztán mondom itt a tutit!

A csoda megtörtént, meggörbült a bot, be is vágtam, hal nélkül. Viszont az említett bedobás utáni 15 percen belül jelentkezett. Tehát akkor mégis igazam van? Majd kiderül.

Az öröm hevében hamar visszadobtam, és figyeltem, 10 perc és kapás. A hal meg is van. az év első halát fáraszthattam, ami egy dévérkeszeg volt, és csontira csábult el, illetve a világos tónusú CFB etetőanyagra. Visszaengedtem egy fotó után, és újra csaliztam.

Az egyik legjobb csali

Az év első hala

Mostani bedobásra nem volt kapás, viszont a következőre már igen, egy egész mutatós kis kapás volt, amit egy kis ponty produkált előttem. Ismételten az említett 15 percben, tehát valami azért mégis van ebben az elméletben. Az év első pontyát is sikerült megfogni, és azt kell, hogy mondjam nagyon elégedett voltam az eredménnyel, de volt még egy órám a pecából, így ott is tüsténkedtem, hogy még halasabb legyen a kezem.

Majd első potykája



C&R


Igazából apró mozdítások mutatták, hogy bizony azért ébredeznek a halak, de a nap végén csak két kisebb kárászt tudtam fogni. De aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem is érdemli!








Az én véleményem az, hogy ez a peca nagyon jól sikerült, élveztem minden pillanatát, és ennél jobb évkezdetre nincs is szükség. Azt mindenki döntse el, hogy milyen időközönként frissít, de én a 15-30 perc közti frissítés híve vagyok ilyenkor. Aki még nem kezdte volna el a pecát, annak sikeres évkezdést kívánok. Ha valakinek valamilyen kérdése van, szívesen segítek!


A Zirci Pecás ott segít, ahol csak tud!


Írta: Szakács Krisztián (Zirci Pecás)
Fotók Kaufmann Domonkos, Krisztián


Megjegyzések

  1. Szia Krisztián! Annyit szeretnék kérdezni hogy ilyen hideg vizekben az etetést mennyire tartod fontosnak, illetve általában milyen módszerrel szoktál etetni? Üdv

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én ilyenkor nem szoktam alapozó etetést végezni, ugyanis az én véleményem az, hogy ilyenkor kevés, de jó minőségű attraktív etetőanyagot kell használni, akár színben, akár aromában.
    De a következő pecán mindenképpen fogok próbálkozni az alapozó etetéssel is, arról is megírom majd véleményemet! :)
    Üdv

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések