Délelőtt iskola, délután horgászat (7. rész) - Szeles kezdet, fagyos végzet

A télből kifele jövet az ember egyre jobban érzi azt, hogy neki sürgős horgászni valója van. Ráadásul ezt úgy, hogy már volt idén horgászni, ahol még eredményes is volt. Én is ezen emberek közé tartozok, az évben egyszer már horgásztam, de előtte azért több, mint 60 napig nem, tehát egyértelmű, hogy a kiesett időt azt be kell pótolnom. Így minden hétvégémen legalább egy alkalommal horgászni indulok. Az előző alkalommal sem volt másképp, a suli után a lehető legrövidebb idő alatt próbáltam a tóra kijutni. Azt hozzá kell tennem, hogy erre a pénteki napra nagyon szeles időt jósoltak, de csak csütörtökön és péntek délelőtt voltak nagy széllökések. Mire indultam horgászni elviselhető volt a szél, de sajnos csak a városban, kint a tónál nem. Erre számítottam is, de ez nem tántorított el, kíváncsian indultam el a tó partjára.

Kíváncsi voltam, hogy ilyenkor miként reagálnak a halak az alapozó etetésre. Ezért a múltkori horgászatból maradt, és bizony bevált keverékhez adtam még egy-egy maréknyi édes és halas method mixet. Ezt a keveréket kb 20 méterre 10 kosárnyi mennyiségben beetettem. Most már csak meg kellett várni az első halat, vagy épp a semmit, hogy megtudjam a kérdésemre a választ. Ha jön a hal és több is esetleg, akkor lehet azt mondani, hogy van értelme alapozó etetést végezni, viszont ha nem, akkor nem. De ugye egy teszt, nem teszt, ahogy tartja a mondás, ezért máskor is fogom ezt tesztelni. De én eddig azon a véleményen voltam, és vagyok is, hogy hideg vízben jobb a kevés, mint a több. A több akkor lehet jó, ha tényleg sokat vagyunk kint, és akár a nagyobb halakra várunk. Az én esetemben volt 4 óra, amit horgászatra tudtam szentelni, így egyértelmű, hogy a kevés etetés lenne a favorit. De a szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket!







Kár lenne tovább taglalni a témát, ugyanis semmi nem volt arra a végszerelékre, amit az etetésre vetettem be. De nem csak egy bottal horgásztam, hanem kettővel. Nem használtam azon sem különösebb dolgot. Method kosár, ugyanezzel az etetővel, apró faragott gyorsan oldódó bojlikkal. Sajnos eredménytelenül, ugyanis semmi nem volt rá. A tavon szinte semmi nem utalt arra, hogy itt mozognának a halak, hisz semmi mozgás nem volt, se egy halfordulás, se apróbb vízmozgások. Egyszerűen semmi, 2 órát elpecáztam eredménytelenül.




Sok mindent próbáltam, míg eljutottam addig, hogy elővettem a táskámból a CFB Red Dream ízesítésű por dipet, majd belemártottam a csontit, amit előtte az ugyanilyen ízesítésű folyékony dipben úsztattam meg. Így beízesített csalit indítottam a halakhoz, hogy legyen már valami. Volt is, megmozdult a spicc, de sajnos nem tudtam megfogni a halat. Ennek ellenére nem csüggedtem, hanem a kosárba szánt kis etetőt is bedippeltem, azaz öntöttem egy kis por dipet a kosárba szánt kevés keverékre. Ez már kapást eredményezett, mégpedig egy nagyon gyenge, és a fárasztás alatt is egy nagyon kis halra emlékeztető mozgás volt, de nem az volt. Egy bodorka volt, 28 centiméteres hosszban. Szép példány!








Ezután folytattam ezt a tevékenységet, és még fogtam 3 kárászt, ugyanúgy ezzel a módszerrel, az epres ízvilágú pordippes etetővel. Azért ha nem is nagy eredményem volt, jó volt ez, én ott, és akkor nagyon elégedett voltam!









Ez a négy hal 30 perc alatt jött, előtte semmi, és utána is semmi. Ebben a 30 percben volt a legjobb idő, ugyanis nem fújt a szél, a nap nagyon jól sütött. Viszont amint a nap elkezdett lemenni, iszonyatos hideg lett. A pontymatracom hozzáfagyott a merítőhöz, és minden eszközöm ami vízzel érintkezett jeges volt. Kint a tónál, mikor jöttem el -5 Celsius fokot mutatott a didergő hőmérő. Éreztem is, de mivel bicóval voltam hazafele nem fáztam, mert a sártengeren való küzdelem átmelegített.






Jövőhéten újabb horgászat, akkor már nekilátok kicsit az április 12-én tartandó Szarvas-tó Bajnoka I. fordulóra való felkészülésnek is, hiszen hamarosan itt van, és idén is cél, hogy az eddig kétszer elnyert címet, harmadszorra is megszerezzem, magamnál tartsam

Írta: Szakács Krisztián (Zirci Pecás)
Képek: Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések