Türelem, türelem

A hétvégén az első kicsit hosszabb horgászatomra készülődtem, reméltem, hogy szép eredményeket tudok majd felmutatni. Szokásosan a tó közepét választottam, egy nagyon aromás etetőanyaggal, ami most is, mint az elmúlt horgászatokon volt, a CFB anyagaiból állt össze. Most is két módszerrel, két külön távon, keresve terveztem horgászni, amelyet végül a peca során végig tartani is tudtam.

Az etetőanyag az egy nagyon markáns, halas ízzel rendelkezett, barnás színezettel. Ezt a keveréket a pontyoknak szántam, a halas ízvilág miatt. Kiérkezés után ez is volt az első feladat, hogy ezt összeállítsam. Amint meg volt, csak akkor láttam neki a botok, és egyéb pakolási teendőknek. 

A végszereléket be is vetettem, de sajnos hosszú várakozás sem eredményezett kapást. Ezért úgy döntöttem, hogy az eddig is megfaragott bojliból, még kisebbet csináltam, kb 8-10 mm átmérőben.  A következő próbálkozást ezzel a bojlival kezdtem meg, ami meg is hozta az eredményét, egy szép ponty személyében. 

A szakállnélküli horog finoman akadt


A másik boton gilisztát, csontit, kukoricát próbálgattam, de csak a csontira volt kisebb érdeklődés, viszont nem húzták meg megfelelően a spiccet. Majd a csontit elkezdtem dipben fürdetni, epres ízben. Ezt így visszadobva, már jobban kedvelték a sporttársaim, ugyanis folyamatos spiccrángás után egy erősebb húzásra reagálhattam. Már akkor is tudtam, hogy egy kisebb hal lesz, valószínűleg kárász, de nem baj, ő is hal, és ez a lényeg.


A bojlinál alkalmazott tecnikával pecáztam, de adtam azoknak is, akik eddig nem fogtak halat, és bizony volt akinek ez vezetett sikerre. Zirci Pecás ott segít ahol csak tud!




Szóval ez a csali még egy pontyot adott, de volt még egy kapásom, amiről lemaradtam, de nem voltam csalódott továbbra sem.  Ez a peca nem a pörgősségéről emlékezetes számomra, hanem inkább arról, hogy nem elég kimenni pecázni, és várni, hogy mi lesz. Nem, ez nem elég, hanem küzdeni kell, gondolkodni kell, ha azt akarjuk, hogy eredményesek legyünk, és nem a vizet kell szidni, hogy nincs benne hal, hanem azon kell elgondolkodni, hogy miért is nem sikerült a halfogás. Ha ezt a gondolkodásmódot megfelelően tudjuk alkalmazni, akkor eredményesebbek lehetünk, hisz nem lesz olyan helyzet, amiből egy kis szerencsével ne tudnánk kihozni a maximálisat.


A faragott bojli tetszett neki



Az epermártásos csonti, továbbra is eredményes volt, és a kárászok kedvelték, így többet is tudtam belőlük fogni.




Azért akadt dolguk

Úgy gondolom, hogy egy eredményes napot zártam ma (is), annak ellenére, hogy maga a fogás az nem volt kiemelkedő. Viszont lehet ma ennyi volt a vízben, ennyit lehetett kifogni. Néha van, hogy kicsit várni kell, és agyalni, de ahogy a mondás is tartja: Türelem, türelem, rózsát, akarom mondani halat teremt!

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések