Az idő jó, irány a Balaton

Ebben az esztendőben is végre elérkezett a tavasz, itt a jó idő, azaz ezt ki is kell használni, irány horgászni. Balatonon előző évben több alkalommal is voltam, szinte mindig jó fogás volt, viszont most még a víz hideg, és a tihanyi rész a helyiek szerint inkább a melegebb vizekben az igazi. Ennek ellenére elindultunk, meleg ruha, lámpák, mert tervünk szerint estig, éjfélig maradunk. Ha jó a fogás, akkor azért, ha meg rossz, akkor azért... 

A párás Balaton

A Balaton fele útközben megváltottam a 24 órás területi jegyet, és már nagyon vártam, hogy odaérjünk, előző éjszaka nem is aludtam sokat. Mire összepakoltam, gilisztát szedtem, és leellenőriztem, hogy meg van-e minden, addigra egészen elszaladt az idő, és a reggel is hamar elérkezett, ami persze nem volt baj.

Ibolyarengeteg

Leértünk a partra és ki is választottuk a horgászállásunkat, ami nem volt ismeretlen számomra, mert a tavalyi évben már többször is pecáztam itt. Alapvetően a stratégiám, vagy inkább az elgondolásom az volt, hogy egyik bottal, hagyományos gubancgátlós kosárral, rövid előkével, fűzött csalival, beljebb dobva próbálkoznék, míg a másik bottal inkább keszegre, élőcsalival, finomszerelékkel.



Az elgondolás jó, már csak ki kell próbálni, mentek is a végszerelékek is vízbe. 1 óra el is telt és semmi, még egy keszeg sem érdeklődött a giliszta után. Itt valami probléma lehet, mert azért egy-egy csípés, ráhúzás szokott lenni. Azért bizakodtam továbbra is, csúzlival nekiláttam egy etetésnek, amire később majd horgászni fogok, illetve a másik bottal folytattam a kereső pecát. Semmi. Eltelt két óra, mire görbült a spicc, ez bizony már tetszett a szememnek, végre hal volt a horgon, igaz egy keszeg. De akkor is HAL!!! 

Idei első balatoni halam

Örömök között tovább folytattam a horgászatot, de sajnos nem volt hal, jó lett volna halakkal folytatni a délutánt, de sajnos nem. Egészen sötétedésig nem volt semmi, azaz 7 órányi kapástalan semmittevés után volt újra élet a spicceim körül. A csali most már csonti volt, több kapás is volt, és a kis 16-os horoggal nem tudtam őket megfogni, így váltottam, 12-es méretre, amivel már meg is lettek, és újra halas lehetett a kezem.

Rengeteg kapástalan óra telt el





Míg újra halat foghattam a kezembe


A helyiek mondogatták, hogy estére meg jön a hal, és hogy éjjelre, körülbelül éjfél körül meg is lesz az első pontykapás. Viszont ezt az alapján mondták, hogy múltkor mikor még a halakt fogták, akkor óraállítás előtt fogták, és az alapján volt éjfél, és mivel most már egy órával előbbre állítottuk az órát, így nekünk ez már éjjel 1 órakor jönne, hisz a halak nem állítanak órát, ők a saját belső órájuk alapján élnek, és táplálkoznak, végzik a napi rutinjukat.

Folyamatosan figyeltem a spicceket

Szóval még vártunk, de éjfélkor el kellett jönni, lehet egy nagy lehetőséget szalasztottunk el, lehet nem, ezt már nem lehet tudni. Majd máskor. Ez a balatoni peca ilyenre sikeredett, nem volt halas, nem volt pörgős, de jó volt. Jó idő volt, a szél sem fújt, a nap első igazi sugarai már barnító hatással is bírtak, szóval nagyon élveztem. És mi lett volna akkor, ha a Balatonnak a pörgős pecás arcát kapom? 
A következő balatoni horgászat remélem mihamarabb itt lesz, és az talán már újra egy egész éjszakás.

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések