Két ellentétes horgászat

  • I. horgászat

A kiszemelt hétvégére végre szélmentes időt jósoltak, ezért a terv az volt, hogy a tó hátsó felében a bokor melletti sekély vizet fogom meghorgászni. El is jött a péntek délután, ki is indultam, viszont láttam, hogy ülnek ott. Ezért kicsit szomorúan, a tó középső felén kezdtem el kipakolni. Ekkor láttam, hogy pakolni kezdenek, így csak az etetőket kevertem be, és a botokat raktam össze. Mire ezzel végeztem, addigra elmentek, így végre az áhított helyre ülhettem. Közben figyelgettem a vizet, és a bokor környékén rengeteg halra utaló jelet láttam. 

Egyik kedvenc helyem, de azt hiszem mások is szeretni fogják

Az első és legfontosabb feladat volt, hogy megfelelően kiválasszam a távolságot. Ezt úgy oldottam meg, hogy dobtam egy kicsit, majd pár métert leengedtem, és beakasztottam a klipszbe. Megint dobtam egyet, és megnéztem hova csobbant, ha jó helyre akkor ennyi, ha nem, akkor még egy keveset engedtem neki. Sikerült is kimérni, neki is láttam csobogtatni, 10 kosárral etettem be, és mellette pelletet lőttem be az elején, utána pedig a terv az volt, hogy minden hal után lövök be újabb adagnyi pelletet.





4-5 dobás után megérkezett az első kapás. Sajnos nem lett meg, de nem szomorkodtam, visszadobtam, mert tudtam, hogy lesz még itt kapás. Viszont a következő sem lett meg, sőt az utána levő sem. Hmm... gondolkodtam, végül arra jutottam, hogy nagyobb öblösebb, szakáll nélküli horgot teszek fel. Persze ezt lépésenként végeztem el, de kellett a 10-es méretű Guru szakáll nélküli horga. A csali csonti volt, viszont erre a horogra már nem volt elég 1-2 szem csonti, hanem kellett a 4-5 szem is, hogy kellően kitakarja.

Megérte változtatni




Ez az apró, sokak számára jelentőséggel nem bíró változtatás meghozta a halakat. Fontos, hogy horgászat közben ne csak dobáljunk, és várjuk a kapást, hanem gondolkozzunk. Mindig legyen "B" terv, legyen a tarsolyunkban egy kis ötlet, amivel kicselezhetjük. Persze vannak esetek, amikor sajnos ezek sem sokat érnek, de jelentősen javíthatjuk a fogási esélyeinket. Ilyen apró változtatás lehet, a horog méret, előkehossz és átmérőváltoztatása, etetési stratégia, dippelés, ízvilágok változtatása, csalikombinációk variálása. A prioritást persze nekünk kell kitalálni, hogy mikor melyikkel érdemes kezdeni a siker érdekében. 








Egészen a denevérek megjelenéséig maradtam. Amint lement a nap, ők megérkeztek, és pillanatok alatt eltüntették az összes bogarat. Fogtam sok szép halat, pontyot, keszeget, kárászt. A legtöbb halat finomszerelékkel a bokor mellől fogtam. A method is adott halat, de csak csontival. Volt kettő jó kapásom is, ami sajnos nem lett meg, de lehet hogy egy szebb hal lépett meg a horgomról. Erre a kérdésre már nem tudom meg a választ.
  • II. horgászat

Vasárnap ismét a bokros horgászat volt a cél. A különbség annyi volt, hogy most már igazán jó idő volt, póló rövidnadrággal, illetve egész napra terveztem, megszakítva egy ebédszünettel.

A cím alapján sejthető, hogy ez nem volt olyan, mint a másik. Persze minden horgászat más, de ez a kettő igazán különbözött. Nekiláttam a bokornál horgászni, etettem is. Etetőanyag, illetve a lőtt pelletek ugyanazok voltak, mint múltkor. Csali szintén csonti volt. Sajnos gyenge teljesítmény volt, délelőtt folyamán alig fogtam halat a bokor alól, a másik bottal, methoddal eredményesebb voltam, de az sem volt igazán eredményes. 





Az ebédszünet közeledtére kezdtek feléledni a halak, addigra volt a több kapás. Mindenesetre elmentem ebédelni, aztán siettem mihamarabb vissza. Újra lőttem be pelletet, etettem. A kereső horgászatra szánt botomra most nem élőt tettem, hanem bojlit. Arra vártam, hátha valami elhúzza, de ha nem, akkor 45 perc után újracsalizok. Az első kolbászos próbálkozás sikertelen volt, de a többi már eredményre vezetett. A smoky fish izesítésű csalival végre pontyot is tudtam fogni. 






Mindennel próbálkoztam a siker érdekében



A másik bottal továbbra is a bokor környéki vizet vallattam, hátha elmondja, hol vannak a halak, vagy miért nem kapnak. Szenvedve fogdostam egy-két halat, de áttörő eredményt nem tudtam felmutatni. Hiába törtem a fejem különböző rafinériákon, egyszerűtől a bonyolultig, natúrtól az ízesítettig, de sajnos semmi. Nem lehet mindig kiváló fogás. Persze ez a napi fogás sem rossz, de a péntekihez hasonlítva gyenge. 

Egy jó tanács: Naptejet ne hagyjuk otthon, nagyon könnyű leégni, sikerült is vörösre sülni!!! 

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések