Szarvas-tó Bajnoka II. forduló (2. rész)

Kiérve a versenyre, egy kis várakozás után, megkezdődött a sorsolás. Egy szélső helyet húztam a mély vízben, aminek örültem is. Ezen a helyen többször is horgásztam, jól is szokta adni a halat, és versenyeken is értem már el itt jó eredményt. Az más kérdés, hogy nem tavaszi versenyeken, hanem nyárin. Bizakodva láttam neki a cipekedésnek, felkészülésnek. Alapozóetetést is végeztem, amely kb 20 méterre lehetett, rengeteg élőanyaggal, kukoricával megszórva, az egyébként nem nagy mennyiségű etetést. Azért sem etettem sokat, hogy meglássam érdemes-e vele foglalkozni. Ha lett volna kapás, akkor többször is etettem volna rá, de sajnos nem volt. Többszöri próbálkozás után, majd másfél óra tétlenkedés után is az eredmény 0 volt. Próbáltam máshol is keresni a halakat, és ott sem volt. Eközben 2-3 helyen egymás mellett fogdosták a halakat. Valószínűsíthető volt, hogy nem igazán van előttem hal.

Nem sok dolga volt, a halak nem igazán jártak előttem

Pedig próbáltam "kicselezni" a halakat, 
de ha nincsenek előttem, akkor mit tegye?

Nem adtam fel, újat dobtam, vártam. 5 perc múlva egy szép lassú kapás kerekedett, amire szinte bevágni sem kellett. Ekkor éreztem, hogy valami jobb hallal van dolgom, ugyanis nem rázta a fejét, szépen lassan, komótosan úszott. 10 perc fárasztás után szóltam is, mérlegelést kérek, mert ez egy nagy hal. Ekkor már a parton feküdt, vízzel locsoltam, és amíg odaértek a mérlegelők, szomszédom pontyzsákjába tettem, hogy ne sérüljön. Ezúton is köszönet érte! Közben megjöttek a mérlegelők, látták, hogy szép halról van szó, volt tippelgetés is, hogy mekkora lehet. Én 9-10 kiló közé tippeltem. A pontos súlya 9,585 kg volt.

9,585 kg

Most mondhatnám, hogy ez a hal a tudatos horgászat eredménye volt, de nem. Szimplán szerencse, de annak is kell lennie. Ezután folytattam a pecát, próbáltam volna több, átlagos méretű halakat is fogni, mert azért mások arról a "halas" helyről szépen fogták a pontyokat, és az egyik szerintem már előttem is járhatott, mikor fogtam egy kisebb pontyot, ami egy kiló sem volt. Ezután  még egy kisebb jött, ennek a kettő halnak az összsúlya nem volt 3 kiló. Így most valószínűleg a verseny azon óráiban vezettem, de csak kicsivel. Kellettek volna még halak, vagy egy nagy hal, hogy biztos első lehessek. Egyszer csak kapás, megint nagyot éreztem. 5 perc fárasztás után, hirtelen meglazult a damil, sajnos leakadt. Pedig tutira nagy hal lehetett. Szomorú voltam, mert ezzel visszaállhattam volna megint az élre a szektorban. Megint újra dobtam, és lám 2-3 perc várakozás után, egy nagyon agresszív kapásra kellett ráemelnem. Ismét nagy hal??? Igen az! Ezt hosszadalmas, 20 perces fárasztással tudtam csak szákba terelni, közben már a hátam mögött várták a halat, a mérlegelő kollégák. Ez a hal erősebb volt, de kisebb súlyú. 7,9 kilót nyomott. Azaz újra visszaállhattam az élre.

7,9 kg

Összegezve a versenyt, elmondhatom, hogy a szerencsém visszatért. Az 1. fordulón elment, vagy még vissza sem tért, de most végre nem hagyott cserben. Ez a két nagy hal, sőt inkább ez a 4 darab nagy hal nem a tudatos horgászat része volt, inkább a szerencse műve. Csak oda kellett dobnom a halnak a csalit, és ő meg "ráharapott". Ennyi. Semmi több, a csali az élőanyag volt, cfb-s etetőanyaggal, semmi különleges dolog, ami miatt a nagy halak beállhattak volna. Talán egy kicsit a cfb-s kajának köszönhetem, mert jól szelektálja egyébként a halakat, szóval lehet volt benne valami.
Jó volt a megmérettetés, most már versenybe is szálltam, van még 3 forduló, semmi nem dőlt el. De az igen, hogy csak a jó eredményre hajtok, kellenek a dobogós helyezések a fordulókon, és akkor odaérhetek a végső értékelésben is a dobogóra, vagy akár meg is védhetem a címemet! Jó lenne azt is megtenni

Most összejött az első helyezésem a szektorban. A következő fordulón mi lesz? A hétvégén kiderül!
Eredmények a 2. fordulóról elérhetőek itt.

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések