Horgászat a VAKÁCIÓBAN

Ó, ió, ció, áció, káció, akáció, VAKÁCIÓ! Végre elérkezett, a megérdemelt nyáriszünet. Minden tanuló másképpen tölti a szünetet, valaki próbál pihenni, vagy épp tanul.. de azért sokan dolgoznak is. Köztük én is, és mellette még más "munkát" is csinálok. Az a másik munka pedig a horgászat. Nem mintha évközben nem pecáztam volna, de azért itt a nyáron nem elégszem meg heti egy pecával. Kell a heti kettő, de inkább három, hogy az egyensúlyi állapot visszaálljon.






 A sulit záró napon igen rossz idő volt, esővel és széllel. Megjött az egyébként előre jósolt hidegfront eleje. Viszont keddre már jó időt mondtak, így egyértelmű volt, hogy horgászni kell menni. Természetesen nem is történt másképpen, délután megpakoltam a "pecamobilt" és már indultam is Zirc útjait keresztül szelve a nyári másodlagos otthonomhoz a Mayer-tóra

Az egyik kedvenc helyemre ültem le, a nádas közelébe. Onnan megtudtam horgászni a csónak környékét, ahol rengeteg kagyló van, és szép halakat lehet onnan fogni. Másrészt ott vannak etetve a halak. De erről a helyről tudni kell, hogy főként az esti órákban az igazi. Ezért napközben párat dobtam oda, de nem volt igazán eredményes, ezért inkább máshol kerestem kedvelt sporttársaimat a délutáni órákban. 7 óra után álltam át a csónak köré dobálni, szinte minden esetben pontosan ugyan oda tudtam dobni. 







A különleges szerelék


A nap folyamán volt több keszeg és kárász, és sikerült 4 pontyot elcsípnem a csónak alól.
Az egyik legkülönlegesebb az volt a nap során, hogy a method módszeren a csalitüskén felkínált bojlira nem voltak kíváncsiak a halak, csak a csontira. Míg a másik szerelék, ahol 60 centi hosszú monofil előke volt, érdekelte őket a bojli, csalitüskén. Ez egy igen érdekes szerelék, ritkán szoktam használni, de mikor próbálom nagyon eredményes tudok vele lenni.






Már megint halat fárasztok...
Még sok pecát fogok megejteni a nyáron, és persze készülni fogok a közeledő júliusi Szarvas-tó Bajnoka 4. fordulóra.

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések