Minimál peca, minimál halfogás, de azért élveztem!

Péntekenként gyakran csináltam azt, hogy rögtön suli után kimentem horgászni. De most nem, mert meg kellett szerelnem a kerékpáromat, illetve egy kicsit vártam, a késő délutáni esti órákra, hogy már kellemesebb legyen a levegő. Ezért csak a minimál cuccot akartam vinni, amelyen sokat törtem a fejem, hogy mi is legyen az. A választásom egy spiccbotra és egy feederre esett, és a lehető legkevesebb hozzávaló eszközökre. Furcsa volt úgy kimenni, hogy nem kell cipekedni, hogy nem azon kell logikázni, hogy mit hova rakjak, hogy elférjek. 

A minimál cucc

A zirci apátsági épület harangjai már a hat órát ütötték, mikor úton voltam. Fél hétre már csobbant a szerelék, repült az úszó, a halak csalira vártak. Lehet, hogy vártak, de hogy nem ezen a tavon az biztos. A héten ponty még nem akadt horogra, keszeg kárász is csak elvétve kereste fel a pecások horgát. Azért szeretek horgászni, de őszintén bevallom, halat fogni még jobban szeretek. A vízparton ülni, nézni a vizet, figyelni a halmozgásokat (most még az sem volt) a nap ahogy szalad lefele az égboltról, ez mind olyan amiért megéri menni horgászni. De akkor is, a halak a legfontosabbak. Ők a mi sporttársaink, velük igazán élvezetes a peca. 

Halakkal izgalmas a peca

Egy nagy csokor csontit tűztem a horogra, "vakon" bedobtam és vártam. Vagyis vártam volna, mert a feederbotot a kánikulában egy hűsítő fürdést akart venni, de én ezt nem hagytam, és már a damilt engedtem a hirtelen hatalmas tempóval meginduló halnak. Még párszor fel is ugrott a vízből. Hát ezzel meg mi történt? - Gondoltam magamban. Ponty volt, de teljes mértékben amuros viselkedéssel, küzdéssel, mintha egy torpedónak a vére csörgedezne az ereiben. Végül egy gyönyörű tükrös potyeszt tereltem a szákba, mely 5,2 kg-mal húzta a mérleget. Nagyon szép, vaskos, erős hal volt a kezemben. Örültem ám neki!! 




Már sok időm nem volt, sötétedett, és a vízparton azért kezdett igen hűvös lenni. Vittem egy pulóvert, de nem gondoltam volna, hogy az üdítő naptól való védésén kívül lesz még értelme valamire használni. Szükség volt rá. De a Bakony az Bakony, Zirc az Zirc. Itt az időjárás nem viccel, mindig ő dirigál. Na meg hát aki nem zirci, az mind vidéki.... de ez már egy helyi mondás. 

Szerencsémre - amiből rengeteg van, jött egy újabb ponty, ezzel tökéletesen zártam a pecát. 


Jó volt, szép volt, pörgős is, ja nem, pörgős az nem volt. Mindegy lényegtelen, hogy jót horgásztam, és már jöhet a "megérdemelt nyári szünet". 


Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések