Szarvas-tó Bajnoka III. forduló

Alig ment el a második forduló, már rögtön elérkezett a következő forduló, amely nagy izgalmakat tartogatott, és ezen verseny után már körvonalazódhat az, hogy kik is azok, akik a végén igazán szoros "meccseket" fognak egymással vívni a halak, a csalik, az érdekesebbnél érdesebb taktikák közepette. 

És én szeretnék a halakért harcolni, hogy legyen esélyem. Bár ha azt nézzük, erre a fordulóra nem készültem sokat, mert minden meg volt, ami kellett, fejben letisztáztam, hogy miként is fogok horgászni, próbáltam a tó minden részére valamit kitalálni, hogy a sorsolásnál ne érhessen meglepetés. 

A verseny reggelén arra ébredtem, hogy szakadt az eső, bár mondták is, de annyira nem vártam. A sorsolás is gyenge esőben kezdődött meg, és ez kisebb megszakításokkal folyamatosan esett a verseny első óráiban is.  Én a 19-es helyet húztam ki, amely abban a szektorban utolsó előtti volt, a sekély vízben. Örültem neki, a tervem alapján etettem, bár kicsit beljebb, a 15 méter helyett inkább 30-ra vittem be, mivel a harmincméteres távon előttem több halfordulás is volt, míg elvégeztem a felkészülést. Majdnem egy liternyi csalogatóanyagot feederkosárral beettem, nagyon pontosan, még én is meglepődtem magamon, hogy mennyire pontos voltam. Szerintem sikerült egy 1 méter átmérőjű körben tartanom a becsapódó kosarak szóródását.

 

A verseny kezdetét jelző dudaszó után pár percre már szákomban volt az első hal az etetésről. Minden egyes dobás után láttam, hogy játszanak a csalival, ott vannak az etetésen. Sikerült 3 pontyot kifognom onnan, aztán utána rengeteg rontott kapás volt. Ezután a szomszédom két halat fogott, amin láttam, hogy nagyon finoman akadtak. Rájöttem, hogy miért nem tudtam már lassan egy órája halat fogni. a 16-os előkét lecseréltem 12-esre, és a hosszát is megnöveltem 40-ről 80 centire, és a horgon is finomítottam, egészen 16-ig. Persze ezt fokozatosan. Így már lettek meg halak, de a fárasztás során több is meglépett. Mire elértem az említett finomságú felszerelést, akkor szinte minden halam meglett, és újra elkezdtem benépesíteni a szákomat. Persze még mindig ment el több hal, ami sajnos súlyos kilókat jelentett, mert ami elment, azzal szinte garantált lett volna az első helyezés a szektorban, de így nem. Így csak második lettem, a halak leakadásának okán meg dolgozom. Nem szabad ennyit elengedni, ez hiba.

Kárászokkal is volt dolgom


Összesen 17 kilónyi halat tudtam a szákba tenni, lehetett volna több is


Sajnos így az összetettben az első helyre már nehéz lesz odakerülni, de szeretnék. Szerintem a dobogóra odaérni is szép eredmény, ezért még a hátralévő két fordulón küzdeni fogok

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések