Az ősz pompája a vízparton

Az ősz talán az egyik legváltozatosabb évszakunk. Rengeteg arca van, sajnos van rossz, de ha van rossz, akkor ugye van jó arca is. Mindenkinek más, hogy melyik csoportba mi tartozik, de ha valamit nem szeretek az őszben azt, hogy az elmúlás jelképe, hogy minden egyszer véget ér, főként ezt a novemberben tapasztalhatjuk meg. De én nagyon szeretem a változatos színeit, mikor a természetben a szín minden árnyalata megtalálható. Horgászni meg mindig jó, de a színpompában meg még inkább!

A sok közül az egyik gyönyörű arca az ősznek
Ugye a horgászat nem csak a halfogásról szól, ezt persze néha nehéz elmagyarázni azoknak, akik nem horgásznak. De valójában a horgászat egyik lényege az, hogy a szabadidőnket a természetben töltjük el. A vízparton való „semmit tevés” is fárasztó, mert a friss levegő, a gyönyörű táj is épp elég arra, hogy a nap végén fáradtan, de valójában meg felfrissülten dőljünk az ágyba.

Az őszi szünet itt volt, a probléma, hogy csak volt. De most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy igyekeztem más tevékenységek mellett pecázni is. Az egyhetes őszi szünet is igazán változatos időjárást mutatott, de arányaiban jó idő volt, viszont azért voltak napok, mikor csak kerestük a napot, de nem találtuk. Egyik napon mikor kint voltam pecázni szinte még az orrunkig is alig lehetett látni, sűrű köd volt, pedig már szerda volt. ( Poén… J) Ahogy faluhelyeken mondják, a még a kutyát is meg kellett fordítani, mert nem az utcára ugatott.

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy sikeresen kitaláltam bicóval a 4 fokban, és nekiláttam pecázni. Alapvetően szoktam megérzéseim lenni a pecák előtt, útközben azt éreztem, hogy kevés hal lesz. A tóhoz kiérve alig láttam a túloldalát, pedig aztán nincs 100 méter széles… Nekiláttam bekeverni a pellet mixet, egy kis csl likőr, horgászbotok összerakása, és már indultak is szerelékek a halak után. Sokat nem kellett várni, hamar meg lett az első kapás, majd a második és így tovább. Viszont amit úgy megfigyeltem a nap folyamán, hogy a világos etetőanyag, és a világos csali jobban adta a halakat, mint a sötét tónusú.

A fekete pelletmix helyett a barnás method mix több halat adott
A fordulat most jön, voltam a szünetben még máskor is pecázni. Na, nem ez a fordulat, hogy voltam horgászni, hanem az, hogy most szikrázó napsütés, igazán kellemes idő fogadott, ráadásul a  halak inkább a sötét színezettű kajákra, csontira kaptak.

A következő nap meg inkább ez

Gyönyörű naplemente, csak azért pár órával később én jobban örülnék neki

Mindegyik napon 10 darab felett fogtam, két ellentétes időjárásban, két ellentétes színezetű etetőanyaggal. Ebből látszik, hogy a halak ízlése kiszámíthatatlan, pont úgy mint az ősz. De ezért is szeretek horgászni, ezért is szeretem az őszt.

Görbüljön



Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések