Az utolsó pecák egyike – csak ne ez legyen még az!

Ahogy közeledik az év vége, egyre inkább azt érezzük, hogy lehet ez lesz az év utolsó horgászata. Sajnos nem tudhatjuk, hogy a jövő mit hoz, akár csak egy hét múlva, de eddig szerencsére kedvező volt az idő, és még úgy néz ki lesz is egy darabig. Tehát az utolsó peca még odébb van, szerencsére.

A tél első csapásai már az országot járják, a mínuszok pedig csak gyülekeznek. Így volt ez a hétvégén is. Egész héten keményen fagyott, az egész héten csak néhány órát volt összesen 0 fok felett a hőmérséklet. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a tó egy része már be is fagyott. A szombati napra néhol hószállingózás havazás is előfordulhat – mondták az időjósok. Zircre nem mondtak semmit, pedig aztán itt szívesen szokott vendégeskedni a tél,de szerencsére még nem kapott szállást…

Egész nap szállingózott a hó, néha szakadt, de meg nem maradt, viszont gyönyörű volt nézni az ablakból. Azonban a hétre pecát terveztem, az meg nem maradhat el. Réteges öltözetet magamra, forró teát magamhoz öltöttem és már róttam is a kilométereket a tóra drótszamarammal.

Itt éppen szakad a hó

Kerékpárral jó pecázni!

0 fok 

Megérkezve láttam, hogy nem csak én vagyok, sőt az egyik kis srác még halakat is fogott. Bizalommal telve ültem le, gyorsan kevertem egy hideg vízi keveréket és már vártam is a halak kapását.


A percek jötte, eseménytelenül mentek. Eltelt félóra, majd egy óra, és még mindig semmi. Csak ezután tört meg a jég, azaz rezdült a spicc és egy szebb kárászt sikerült fognom. De aztán megint eseménytelen percek, majd órák jöttek. Variáltam a csalikat, ízeket és aromákat, de nem tudtam kapást kicsikarni. Nem igazán voltak ott a halak, vagy én dobtam mindig rossz helyre, nem volt szerencsém, na meg lehet akkor más etetőanyaggal jobb eredményeket tudtam volna elérni. Egyébként az etetőanyag egy halas kukoricacsíralisztes keverék volt, csl aromával és vízzel keverve.
Kint ültem már három órája a tavon, volt egy megfogott halam, és egy mulasztott kapásom és ennyi. De ilyenkor az emberek már nem is azért mennek horgászni, hogy halat fogjanak, hanem azért, hogy a szabadban legyenek. Na, azért halat fogni is megyünk, de a horgászatban az a legjobb, hogy mindig jól esik számunkra

Első kárász

Egy kis szaloncukor jól tud esni

Ütött az óra, lassan indulni kellene haza. Na, mondtam magamban, még 10 perc. Azt hittem, a szemem káprázik, de nem, görbült a feeder, és egy kárász került a horogra. Nagyon örültem neki. Aztán dobtam vártam, fogtam. Még egy kárász. Mikor menni kell az embernek, akkor jön ám a hal, hihetetlen. Nem baj, azért nem haragudtam meg rájuk, de akkor is, máskor azért előbb is jöhetnek. A következő pecán majd meglátjuk, görbüljön!







Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések