Akkor horgászom, ha jól esik!

Végre kicsit felfrissültek a vizek, a levegő hőmérséklete is vissza esett, így gondoltam, hogy horgászok egyet. Szeretek kis esőben horgászni, így az aznapi időjárás tökéletes volt, ugyanis kisebb esőket mondott Zirc környékére. Ernyőt, esőkabátot bepakoltam, és már indultam is.

Etetőanyagokat bekevertem, amelyek közül az egyik egy finomszemcsés halas-fűszeres method mix volt. A másik keverékem viszont egy Erdei Attila féle etetőanyag volt, kukoricacsíraliszttel vegyítve. Ezt úgy kevertem be, hogy bekevertem azt a mennyiséget úgy, hogy mintha jó lenne. De az EA kajákról érdemes tudni, hogy rengeteg vizet felvesznek, és ebben a keverékben rengeteg apró pellet is volt. Ezért lerostáltam, majd a pelleteket lelocsoltam aromával, majd 2 perc állás után öntöttem a kajához, megkevertem, és már kész is volt a csobogtatni való mix. 

Rostálás előtti állapot

Fél kilónyi keverék ennyi pelletet tartalmas

Egy kis CSL likőr (igen, a meleg vízben is, meglepően jó tud lenni)


Összekevertem, és hagytam pár percet állni

Majd az egészet készre kevertem

Neki is láttam dobálgatni, és horgászni. Eleinte nem igazán jöttek a halak, és iszonyatosan fülledt meleg volt. Majd egyszer csak a hátam mögé néztem, és fekete fellegek gyülekeztek. Azonnal állítottam az ernyőt, és egy kicsinyke "oldalfalat" Mire végeztem, már esett is. Esőkabát fel, kapás a feederen, fárasztás az esőben. Végre hal a horgon, ami egy ponty volt.

Eső lesz, úgy érzem...

Lassan, de megjött


Ezután többször ráeredt az eső, majd elállt, néha hatalmas párafelhő érkezett a tóra, és alig láttam a kicsinyke tó végét... Mintha köd lett volna... 

Amikor "építettem" esőbiztosnak hittem...

Pontymatrac helyett, vizes puha fű

Eközben azért szépen fogdostam a pontyokat, amelyeket a vizes puha fűbe tudtam csak letenni, mert a matrac otthon maradt... De szerintem így a lehető legjobban tudtam rájuk vigyázni

Csali Natur Sour pellet

Az egyik boton hagyományos végszerelék volt, míg a másikon method

Ekkor azt gondoltam, hogy elég jól esik


Egyszer csak elkezdett tisztulni az ég, viszont az eső csak esett, esett és esett. Egyre jobban, majd utána újra fekete fellegek érkeztek, és látszott, hogy itt mostanság nem fog elállni. A probléma csak annyi volt, hogy 3 km-et kellett tekerni kerékpárral, viszont amilyen eső volt, tudtam hogy a városban hatalmas "tavakat" kell átszelnem. Lehet egy delfines vízibiciklivel gyorsabban hazaérnék. Döntést kellett hozni, és mivel az esőbiztosnak hitt fedezékem is már ázott be, muszáj volt pakolni, és menni. Egész addig egész száraz maradtam, de a pakolásban, és a bicózásban egész szépen eláztam... De azért jót pecáztam, szépen tudtam fogni a halakat, csak pontyokat, aminek különösen örültem. 




De rákellett jönnöm, hogy ennél a képnél látszik igazán, hogy mennyire esik

A 25 literes vödröm félig megtelt a peca alatt az esőtől (pedig csak 5 órát horgásztam)

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések