Egy év elment, vele együtt sok tapasztalat érkezett - Boldog új évet!

Itt volt az év utolsó napja, mindenki készülődött az esti bulizásra, ki így, ki úgy... Egy évvel ismét több a hátunk mögött és ezt meg is ünnepeljük. Sokan még túl sem tették magukat a karácsonyi bejgliken, és borokon, most meg már azt vesszük észre, hogy megint 2015-öt írtunk a 2016 helyett. Én meg visszaemlékezem az elmúlt esztendőre, horgászati szempontból.

Számomra ez a 2015-ös év is sok érdekességet tartogatott, jó volt élveztem, így azt gondoltam leírom kicsit röviden összefoglalva a legemlékezetesebb pillanatokat. 

Mivel zirci vagyok így a horgászszezon számomra kicsit nehézkesen és később indult, mint egyeseknek, mert azért itt volt hó is és hideg is. De azért a hóban sem estem kétségbe és kicsit úgy gondoltam, utánajárok, hogy lehet-e a hóból, hópontyot építeni. Bizony lehet 

2015.01.05. Első nagy fogásom az évben. Ha lesz 2016-ban is nagyobb hó, akkor megint megcsinálom, de még nagyobban
Heti szinten látogattam a tavat, már amikor kilehet jutni... Minden a hó és a jég birodalmában volt. De aztán megtört a jég, eljött az első peca ideje február utolsó napján. Jó volt újra a vízparton lenni és megfogni az év első halait. 

Bőven 30 centiméter felett

A hó néha elolvadt, a jég nem

De a tél újra és újra visszatért

Volt mit lapátolni

Az év első hala

Végre elindult a szezon, jöttek a halak, sokszor haldömpingek voltak, de bizony akadt azért, mikor csak egy egy halat fogtam. Na meg olyan is volt, mikor egy rókával találkoztam a peca során, aki leellenőrizte, hogy minden rendben van-e.

Az év első nagy hala (5,1 kg)



2,23 kg Zirc, Szarvas-tó

A tavasz is rengeteg élményt tartogatott, de talán az egyik legérdekesebb az év első balatoni pecája volt. Annak ellenére, hogy nem sok hal volt, nagyon élveztem, mert a Balatonnál lenni mindig jó :)

Ezt a látványt mindig eltudnám fogadni

De a nyári balatoni éjszakák, alsóörsi Harley-fesztivál hangjaival, vagy a déli parton épülő Sound színpad látványa, az éjszakai buli hajók, és a gyönyörű kapások, és úszások mind mind gyönyörű élmények



Ha jó a víz, felszoktam térképezni a mederfeneket

Ha valaki nem értené, miért jó a Balaton partján éjszakázni

Aztán volt egy Zirci Buli is, ami azért is érdekes, mert egész héten a rendezvény helyszínén voltam, viszont vasárnap már a Akliban egy versenyen, és így sokan vártak tőlem eredményt. Nem sikerült rosszul, de lehetett volna jobb is, de amit nem feledek, hogy nagyon sokat tanultam a két mellettem versenyző Soós Istvántól és Fábos Istvántól, de sokat tanultam még Vörös Zsolti tanácsaiból is.




Szóljon a Lord

Szóljon a Lord
Görbüljön a spicc. Előző napokban Buli, aztán peca, mondjuk nekem az is buli

 Majd jött egy 24 órás páros verseny. Az előző évben elmosta az egyiket az időjárás. És ide is olyan időt mondtak. Sajnos igazuk lett, jött, látott, győzött a vihar. A versenynek vége lett, de nem is csoda

Az valaha egy sátor volt, fent pedig a győztes...

Voltam horgászni a Dunán is, egy egykori általános iskolai tanárommal. Csak küszöket, razbórákat és gébeket tudtam fogni, mégis nagyon megfogott, és lesz még folytatás 2016-ban.

Egy dunai halam

Voltak versenyek a Mayer-tavon is, ahol értem el 2. helyezést is, de szerencsére volt olyan verseny, ahol a dobogó legfelső foka az enyém lett.



Aztán év közben ott voltak a Szarvas-tó Bajnoka verseny fordulói, ahol izgalmas végjáték után a 4. helyre értem oda. Az utolsó forduló előtt úgy álltam, hogy odaérhettem volna a 2. helyre, de lehettem volna 6. is. Egyáltalán nem bántam, de 2016-ban újra a dobogóra vágyom :) 

Akliban még volt egy versenyem, ami a félbeszakított 24 órás pótlása volt, tornádó kupa néven. És hogy igazán izgalmas legyen, ide is mondtak csúnya időjárást. Végül elkerült minket, de voltak helyet ahol nagyon keményen lecsapott, a tótól pár kilométerre. Érdekes volt a verseny, végül azért odaértünk a 2. helyre is



A versenyszezon eltelt, jött az ősz, jött a hideg, majd jött december is. És még itt decemberben is teljesen lehetett horgászni, volt amikor pólóban... Sajnos a halfogás annyira ment, és sikerült az év során egyszer betlit is produkálnom, de egyáltalán nem bántam

 Ez egy december 22-i kárász, és póló...

Az évet záró ponty, na itt már azért hideg volt, de nem annyira, mint szokott

Csússzunk át 2016-ba!

Mindenkinek kívánok boldog új évet, sok sok halat, sikereket, boldogságot! Céljaim vannak 2016-ra, de az érettségi mellett kell mindezt megvalósítani. Azonban ez szerintem nem lesz probléma. Ha cél van, akkor oda út is vezet, de ez rajtunk múlik, hogy megtaláljuk-e. Mindenkinek jó utat a célokhoz! 

Írta: Szakács Krisztián








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések