Október és mégis jó idő

Októberben egyre többen mondják azt, hogy ideiglenesen „szögre teszik” a horgászcuccot. Én ezt elképzelhetetlennek tartom, és amíg csak lehet, a tó befagyásáig pecázom. Ha meg még októberben is jó idő van, akkor buzdítok mindenkit arra, hogy menjen horgászni. Az igaz, hogy a reggelek csípősek, a nap már erőtlen, a szél olykor csontig hatoló. De ahogy egyik kedvenc mondásom is tartja: nincs rossz idő csak, rossz öltözet. Tehát horgászni mindig lehet?  Igen

Ha meg lehet mindig horgászni, akkor miért üljünk otthon, mint a befőtt, és szomorkodjunk, hogy ebből az évből is elment a nyárias idő… Felesleges. Ezzel csak magunkat hangoljuk le. Inkább pozitívan próbáljuk szemlélni a napokat, minden rosszban keressük a jót, tanuljunk minden egyes napból, hogy a következő napunk még szebb legyen. Így a halak kisebb kapó kedve sem fog minket elszomorítani, és nem fagy az arcunkra a szomorúság, a hűvösebb napokon a víz partján.

De ez a hétvége nem olyan volt, hogy fagyoskodni kellett volna. Kellemes időben, a partra lehetett menni, és ha szerencsésebbek voltunk, vagy épp tudtunk valamit, vagy netalántán mindegyik, még halat is fogtunk. Én is fogtam halat, bár nem túl sokat, de egy jót pecáztam, kiszellőztettem a fejemet, rendeztem gondolataimat. Ezért is jó ez a horgászat.

Jó a vizet nézve, kicsit letisztázni a gondolatokat
De hogy kicsit konkrétabban is írjak a pecáról, így folytatom a sorokat azzal. Olyan helyen ültem, ahol még nem horgásztam, de mivel ez kis tó, így a túlpartról már horgásztam meg ezt a helyet, így nagyjából tudtam, hogy hol is vannak a halak. Vagyis hát sejteni véltem, igen ez így pontosabb kifejezés. Kevertem egy pelletmixet, csalinak ananászos pellettel kezdtem. Első dobások nem adtak halat, de a várakozást egy ponty végül jutalmazta.

A part ezen részén még nem horgásztam, de az itteni vízfelület nem volt ismeretlen

Végy egy jó csalogatóanyagot

Cfb anászos pop up
Utána ismét a halak nyomába eredtem, kerestem, kutattam, de nyomukat nem leltem úgy, ahogy én gondoltam. De azért egy-egy kárász néha megrázta a spiccem, így a halszag érződött a kezemen.
Egyik botot kicsit tovább, mint félórát bent hagytam, vagyis hát a kárászok hagyták bent, nem vették fel a csalit, így nyugodtan megtudta várni nagyobb gazdáját. Így a ponty és a csali egymásra találtak, míg én őket egy hosszas fárasztás után el nem választottam őket. A ponty szép hosszúkás, erőtől duzzadó volt. Ment is vissza, örültem neki nagyon

A kárászok többször is rázták a horgom

Szép küzdelemben, sikerült partra keríteni
Az önkioldózás gyönyöre... de azért szeretem ezeket a képeket is

Ezután már eseménytelenül teltek a percek, így hát pakolni kezdtem. A botok maradtak utoljára, így még sikerült fognom búcsúhalként egy keszeget. Őszintén megvallva, egyáltalán nem panaszkodhatok a fogás miatt, mások ennél (jóval) gyengébben teljesítettek, de azért nekem csak csak sikerül megtalálni azt, ami a halaknak kell.


Búcsú keszeg


Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések