Szarvas-tó Bajnoka – Idén ez nem sikerült

Sajnos igen, idén nem sikerült a Szarvas-tó Bajnoka címet megvédeni és még a dobogóra se értem oda, csak a 4. helyet szereztem meg. A sorok közül szerintem sokan a csalódottság jeleit olvassák ki. És jól olvassák, van bennem az is, de persze azért ha belegondolok, hogy mit adott nekem ez a versenysorozat, akkor már rá is kell jönnöm, hogy rosszul nem jártam.

2013-ban is és 2014-ben is én nyertem a sorozatot

Vasárnap volt a verseny, egész héten azt vártam, úgy mentem, hogy amit csak bírok, a lehető legjobban fogok pecázni, és a legjobb eredményt akarom kihozni a napból. Kora reggel, elsőként ott voltam, vizslattam a vizet, fejben már átgondoltam miként fogom húzni a halakat, hova szeretnék sorsolni, és ilyenek. Csak ezekre gondoltam. Közben a nap is felkelt, a versenyzők is érkeztek, és kezdődött a sorsolás. Elsőként húztam, sajnos azt a helyet, amit szerettem volna elkerülni. De úgy álltam neki, hogy bármi lehet, ugyanis ősszel ezen a helyen még nem pecáztam.

Gyönyörű reggel volt, bár kicsit hideg, és szeles

Kevertem etetőanyagot, ami a Cfb-nek a feederezőknek szánt csomagából való, azaz egyik keverék a method mix volt, simán keverve, míg a másik egy pellet mis (2-3 mm-es pelletekből) Red Army (fűszeres) aromával bekeverve. Ezek a keverékek már szép fogásokat adtak, szóval bíztam bennük, tudtam, hogy ha ott a hal, akkor ezt meg fogja enni.

Pedig egy nagyon jó kis "taktikát" eszeltem ki

Meg voltak a dudaszók, kezdődött a verseny. Teltek a percek, stoppert beállítottam 14 percre, és vártam. Semmi, de nekem sem, és senkinek sem. Majd ezt követte jó pár dobás, és talán még egy óra is, mikor még mindig csak a halakat kerestük, de nem találtuk. Na ekkor éreztem, hogy itt vagy egész nap nem lesz nagyon hal, vagy ha szerencsénk van, megindulnak majd a halak. Mindenki az utóbbiban bízott.

Mellettem két embernek görbült a feedere, hala is lett. Ekkor én is váltottam, töményen aromáztam a methodtöltőben a kaját, és úgy dobtam be. Görbült is a spicc, a dobás után 4 perccel. Magabiztosan, de óvatosan fárasztottam a halat, és már gondoltam is, megtaláltam. Megtaláltam a jó „taktikát” amivel a halat lehet fogni. Sajnos rá kellett, hogy jöjjek, csak egy kósza hal volt. Közben mellettem kettővel az egyik versenyző fogott egy 7 kiló környéki halat. Majd még egyet, és még egyet. 3 nagy hal, ha jó helyre dobott, jött is a hal. Sajnos tudtuk, hogy őt esélytelen befogni, de a második hellyel még lehet akármi. Közben fejben számolgattam a dolgokat, hogy milyen forgatókönyvek alapján, hova érhetek oda. De ahogy teltek múltak a percek, rájöttem, hogy egyre kisebb az esélye a dobogónak. Hiába próbáltam mindent, volt hogy dobáltam 5 percenként újat, volt hogy vártam fél órát is a vízben a csalival, és semmi. Egyszerűen nem ettek a halak. Se nálunk, se a másik szektorban, ahol egy másik versenyző fogott egy 12 kiló környéki halat ( hivatalos adatokat még nem tudok a súlyokról) Na ezzel már végképp nincs esélyem, csak ha esetleg egy szektor kettőt tudok csinálni.
Pörögtem, agyaltam, de nem tudtam mozgásra bírni a spiccet. Pedig még energiát is sugároztam, de úgy néz ki, hogy ezt még tanulnom kell… 

Összességében szektor 3. hely lett, ami azt jelentette, hogy 6 ponttal (1-2-3 helyezésekkel) vagyok, még két versenyzővel egyetemben. 3-5. hely a súlyokon múlott. Sajnos a negyedik hely jutott nekem, lemaradva a dobogóról .

Az utolsó fordulón részt vevő versenyzők 

Csalódott vagyok, mert jó lett volna oda érni a legjobbak közé, jó lenne azt írni most, hogy sikerült a dobogón maradni, az előző két évi győzelem után.

De nem vagyok csalódott, mert a legifjabb versenyzőként van még mit tanulnom, és rengeteg esélyem van, majd megbolygatni az itteni mezőnyt a jövőben (is). Rengeteg tapasztalatot szereztem, rengeteg jó pecástól. De egyébként a szerencse a verseny után velem volt, ugyanis aki mind az öt versenyen ott volt, azok között kisorsolásra került egy 10 alkalomra szóló sportjegy a Szarvas-tóra.  Ebből már lehet készülni a jövőévi versenyekre.

Azért üres kézzel nem kellett távoznom 

Sajnos a versenyszezon számomra véget ért, de a peca még nem. Azaz most majd átgondolom, hogy idén mit hibáztam, mit kellene majd jövőre csinálni, min kell javítani. Tehát nem fogok átváltani az „adj egy cigit, dobj egy sört” típusú egész nap ülők, de nem fogok semmit horgászmódra. Ugyanúgy a pörgős pecákat fogom csinálni, és készülgetni a jövő évre, még ha csak fejben is, de akkor is sokat jelent.
Azért a horgászbotom idén még sok halat ki akar fogni, hát még én

Köszönöm azoknak, akik a verseny alatt bármi módon támogattak, sokat jelentett. Jövőre szeretném egy jó eredménnyel meghálálni, addig is görbüljön mindenkinek!


Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések