Rövid, de annál élvezetesebb peca

A helyszín ismét a Mayer-tó, és most az előző horgászat sikeres helyválasztásán felbuzdulva, ismét a nádhoz terveztem ülni. Gondoltam nem lesznek sokan, sőt nem is lesz senki, mert a városban hatalmas szél volt, és néha még a széllökésekkel is meg kellett küzdeni. Még a délelőtt folyamán volt egy pillanat, amikor azt mondtam magamban, hogy nem megyek ki horgászni, pontosan e-miatt. Aztán ez a pillanat hamar elmúlt, így dél környékén már rakodtam fel a kerékpárra a cuccokat, és elszántam magam, hogy ebben a hatalmas szélben is kimegyek. Egy ideig nagy szembe szél volt, küzdöttem is rendesen, szerencsémre a nagyobb emelkedőn nem volt szembe szél, ott a szokásos tempóval tudtam menni, és kiérve a földútra, ami a tóhoz vezet ismét nagy szél fogadott, de most már végre hátszél. Eddig mindig végig szoktam tekerni, de most a hatalmas felület miatt, ami a biciklire tett cuccok tömkelege miatt van, akkora felület volt, hogy szinte tolt az úton. A tóhoz kiérve viszont szinte alig fújt a szél, egy-egy kisebb, de a városi viszonyokhoz képest csak szellőnek nevezhető széllökések voltak, mondhatni igazi horgászidő volt. Sajnos azon a helyen ültek, ahol múltkor is voltam, és ott is ahol eddig szoktam ülni, így idén először a parkoló felöli oldalon, az úgynevezett magas part elejére mentem, ahonnan szintén könnyedén megtudtam horgászni a nádast.


A horgászhelyem a stég, és az oszlop közötti rész volt


A horgászállás

Az etetőanyag egy nagyon régi, számomra az első horgászatokat idéző etetőanyag volt, a Tímár Mix, epres etetőanyagja. aminek nagyon kellemes aromája van, akkoriban, és még most is a kezdők körében, szerintem az egyik legkedveltebb etetőanyag. Az miatt döntöttem mellette, mert akartam venni egy olcsó etetőanyagot, de nem nagy kiszerelésben, és mivel őt már használtam kíváncsi voltam, azóta is szeretik-e a halak. Hogy szeretik-e a halak? Azt majd később mindenki eldöntheti, az eredmény alapján.

Számomra az egyik boton az első bedobás mindig csontival történik, míg a másiknál a horogra valamilyen soft pellet kerül. Mindig versenyeztetem a 2 módszert, és eddig nem tudtam a 2 között igazán dönteni, mert szinte mindegyik horgászaton az egyik működik eredményesen, de ha átállok 2 botra, mindegyiken ugyanazzal a módszerrel, akkor mintha elvágták volna, egyetlen halat se tudok fogni. Ez a következő rejtély, hogy miért csak akkor vagyok igazán eredményes, amikor csak az egyik módszer megy, de természetesen a nyáron megpróbálok választ találni rá, amikor végre rengeteg időm lesz pecázgatni.

Az első jelentkező egy ponty volt, a method módszerre, a csali az idei eddigi kedvencem a Carp Berry. A horgászatok legtöbb halát ő vele fogtam, de vannak időszakok mikor teljesen hatástalan volna.


Közben a másik módszerrel, amin csontit kínáltam fel fogdostam a tenyérnyinél kisebb keszegeket, kárászokat. Ha ütemesen jönnének, akkor még nem is lenne vele probléma, de az, hogy csak minden, 3., 4. dobásra jönnek az nem túl jó, muszáj valamit tenni ellene. Csináltam ennél alapozó etetést, és gondoltam most már erre is felteszem a Carp Berry-t. Erről a pelletről tudni kell, hogy lebegő, és ezáltal az 50 centis monofil előkémet teljes mértékben kiemeli, így vízközt horgászunk. De ezzel már volt is eredmény, mert megjöttek rá a pontyok is.


Sajnos ekkorák, vagy ennél kisebbek jöttek


A method módszernél is vannak kárászok, de ott legalább már méretesebbek


A csaliváltással a pontyok is megérkeztek


Amint mind a 2 botra ez a csali került, nagyon élvezetessé vált a horgászat. Egy számomra már ismerős, szinte kárász kapáshoz hasonlítható kapásra vágtam be, ekkor már sejteni véltem, hogy talán compó lesz, de nem mertem volna kijelenteni. Mikor azonban megcsillant a vízfelszínén a gyönyörű teste, akkor nagyon megörültem, hogy ismét a kedvenc a halammal sikerült „összeakadnom”.


Mindezt tetézte, hogy egy gyönyörű szép 50 centiméteres pontyot is tudtam fogni, mivel mérlegem nincs így csak becsülni tudtam, de olyan 4-5 kiló körül lehetett, szép kis pocakos tükör ponty volt.


Sajnos ilyenkor, mikor a horgászat minden perce öröm, akkor nagyon gyorsan száll az idő, így most is hamar eljött az este, sajnos mennem kellett. De azt kilehet jelenteni, hogy egy rövid délutáni horgászat sikeres volt, ezzel a régi, de ilyen szinten nagyon jó kajával, így aki a hétköznapi, bulihorgászatokat kedveli annak mindenképpen merem ajánlani a Tímár mix etetőanyagait!

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések