Éjszaka a Balatonon 2. rész

Ismét visszatértem a Balatonra, most már szebb pontyokat is akartam fogni. A helyszín ismét Tihany, ismét a Fehér-part. Megint egy éjszakára jöttünk, ugyanoda ülve, ahol múltkor is voltunk. E miatt biztosak voltunk a dolgunkban, de reméltük, hogy már nagyobb hal – ami a méreten felülit jelenti – is a horgunkra akad.

Etetőanyag az most egy teljesen más volt mint a múltkori, mégpedig a fő alapja a kukoricacsíraliszt volt, egy kevés Maros kagylós etetővel, és egy fél flakon Haldorádó Fluo Vörös Gyümölcs aromával megbolondítva.


Színes élményeket nyújtó etetőanyag

Az első hal hamar megérkezett, ráadásul egy ponty volt, a még nagyobb ráadás pedig az, hogy méreten felüli volt. A csali a Balaton csodacsalija volt, mégpedig a giliszta, egy szem csemegekukoricával.


Az első hal, mely egyben egy ponty, ráadásul már méretes is volt


A balatoni verhetetlen csodacsali

Ezután sok kapás volt, de sajnos rengeteg el is ment belőle. Az oka az lehetett, hogy nagyon szájszélbe akadtak, és mivel a part előtt volt egy vízalatti nádas, amin át kellett húzni a halat, ez miatt viszont finomkodni nem lehetett a fárasztásban. De hozzá kell tenni azt is, hogy az elment halak java része, maszatolós kapást mutatott, míg a botvívős kapások közül minden meg lett.


Pontyokból nem volt hiány, és mindegyik szép méretű volt


Amikor mindezt sikerült megoldani, már 8 pontyot tudtam fogni, és mellette 15 darab keszeget. Ekkor úgy határoztam, hogy éjszaka pár órára megpróbálok kishallal süllőt fogni. Eredménytelenül, így átváltottam a pörgősebb, keszeg, és ponty horgászatra. Sajnos eközben a fényképező felmondta a szolgálatot, és így a délelőtt folyamán már csak fekete képeket tudtam készíteni.


Éjszaka süllőre is próbálkoztam, sajnos sikertelenül


Tükörponty a Balatonból

Reggelig még fogtam 3 pontyot, és még jó pár keszeget, de akivel voltam, ő sem tétlenkedett. Sorra fogta a gardákat, 15 darabot fárasztott ki egy huzamban, nagyon látványos volt, hogy amint bedobta, látszott, ahogy szinte ráraboltak a kukoricára, és még le se tette a botot, már húzta is a halakat. Én ezelőtt élőben még gardát egy gardát sem láttam, nem hogy ennyit. :D A másik nehézség, hiába volt nálunk szúnyogriasztó, de az sem használt, ugyanúgy le tudtak támadni. Hideg nem volt, de a szúnyogok miatt be kellett öltözni, már csak a fejem, és a 2 kézfejem maradt szárazon. Természetesen csipkedték is őket. Beburkoltam magam a hálózsákba, és úgy figyeltem a patront a spiccen.


A bot, amivel egész éjszaka horgásztam


Az éjszaka folyamán gyönyörű telihold volt, sajnos képen nem tudom visszaadni, hogy mindez mennyire volt szép


Az utolsó hal, melyet a néhai fényképezőm megörökített!

Ez a horgászat is nagyon kellemes volt, és persze nagyon tanulságos. Úgy gondolom, hogy az itt szerzett tapasztalatok a későbbiekben nagyon hasznosak lehetnek, ezért megéri itt horgászni. A következő alkalommal még jobban emelem a mércét, mert megint pontyot akarok fogni, de még nagyobbat, akár 4 kiló felettit is. Ez bizony nehéz lesz, de a célok azért vannak, hogy elérjük, majd megdöntsük őket.

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések