Siker, vagy kudarc?

Nemzeti ünnepünkön én kihasználtam még a délelőttre és kora délutánra beígért jó időt horgászatra. Délelőtt sem volt már az igazi szép idő, borús és szeles volt az időjárás. 9 előtt már kint voltam a vízparton, és reménykedtem, hogy a hidegfront előtt sikerült pár halat akasztanom. A mai napon Haldorádó Mézes Ponty Bázis Mix etetőanyagot használtam, szokásosan a 2 módszerrel, method, és klasszikus feedervégszerelékkel. Az előre megkötött szerelékeket felkapcsoltam a damilra, és már be is repítettem a vízbe. Mire mind a 2 bekerült, hamarosan a methodos bot kapást jelzett. Én nem is tétlenkedtem, határozottan bevágtam, és éreztem, hogy meg van a hal. Úgy küzdött, mint egy kisebb ponty, így erre is számítottam, de amikor először mutatta meg magát, már látszott, az ezüstös színezete alapján, hogy ez bizony kárász lesz. A csali, az előző horgászaton is nagyon bevált csonti + Carp Berry soft pellet volt.



Ezután folyamatosan próbálkoztam, szinte az egész csaliarzenálomon végig mentem, rengeteg féle kombinációt kipróbáltam, de sajnos eredménytelenül. Közben az idő is folyamatosan romlott, egyre erősebb lett a szél, és kezdett északnyugatias lenni, ahogy jelezték az időjósók. A hidegfront szinte már ide is ért, ami ezen a tavon sajnos nem jelentett eddig, a tavalyi tapasztalatok alapján sok halat, hát most is igazolta magát. Pedig az volt a célom, hogy ezt a mondatomat megcáfoljam. Mindeddig sikertelenül. De akkor ez a peca most siker, vagy kudarc volt? Mindenki döntse el minek tekinti, de az én véleményem, az hogy ez csak nézőpont kérdése.

Kudarc, mert a mai napra felállított stratégiát szinte dobhattam a kukába, míg a versenyre készített taktikám is csak a kárászt eredményezte. Én mindig eredményesen szoktam fogni, de most nem sikerült, nem tudtam hozni a tőlem már szinte elvárt mennyiséget, hogy mindenkit lehorgászva, megmutatva másoknak, hogy itt bizony van hal. Hát ez nem sikerült

Siker, mert minden kudarcból lehet tanulni, sőt ebből lehet a legtöbbet tanulni, és így lehet a legérdekesebb helyzetekre is jó, és eredményes technikákat, praktikákat kitalálni.
Ilyenkor van idő, sok olyat letesztelni, amit máskor nem tennénk meg, mert jól megy a hal, és nem akarjuk azt, hogy esetleg a másik dologgal elrontsuk a kapókedvet, míg az ilyen alkalmakkor a táska legalján megbúvó csalik kapják azt a feladatot, hogy halat adjanak. Sajnos ilyenkor ha nem lesz eredményes, újból visszakerül oda, ahonnan elővettük, és megint jó pár alkalom múlva kerül fel, és egyszerűen elveszítjük a bizalmunkat a csali felől. És ez a fontos, ha egy csaliban bízunk, adni fog halat is, mert ha alig kerül fel, úgy nincs esély a bizonyításra.
Szóval, minden alkalommal, minden egyes gyengébb horgászatok alkalmával is tudunk rengeteget tanulni, és ezzel fejlődni. Ha fejlődni akarunk, akkor viszont végig kell járni ezt az utat, és így az eredmény is jönni fog maga után, ha meg van a megfelelő alázat, becsület, és az akarat, akkor minden egyes apró célunkat elérhetjük, és ez a fontos!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések