Az első verseny (2.rész)

A végszerelék a helyén, a verseny elkezdődött, most már minden pillantásom a botok spiccein volt. Az első halnak ígérkező látogatót, 2-vel mellettem ülő versenyző fogta, mikor kitekerte, meglepődve látta, hogy egy kagyló van a horgán. Nem sokkal utána, mikor megmutatta, hogy milyen szép vízi lényt fogott, nekem a method szerelékes botom, a method módszerre jellemző karikába hajlító kapást produkált. Bevágtam, és óvatosan fárasztottam, de az irányítást magamnál tartva ­ hogy a szomszédoknak ne okozzak gubancot ­ lassan a partra pumpáltam a halat, és meg szákoltam. A szektoromban az 1. halat én fogtam, és ez a továbbiakra adott önbizalmat, bizakodva dobtam a halat a szákba, és reméltem, hogy a későbbiekben is tudok majd, halakat fogni. Közben a másik szereléket már többször is bedobtam, de nem tudtam vele kapást kiváltani. Rengeteg praktikát kipróbáltam, de ami az előző felkészüléskor kitapasztaltam, egyik se jött be. Tipikusan az a jelenség, amit kitapasztalsz felkészüléskor, azt versenyen ne használd, mert úgysem jön be. Ezért a versenyen láthattam neki annak, hogy arra a szerelékre is felépítsem a taktikát. Jön itt a kérdés, hogy miért nem rakom fel azt a szereléket, amivel eddig halat tudtam fogni.

Több dolog miatt is, mert a halakat ki kell tapasztalni, és volt olyan, hogy ha mind a 2 botra felraktam ugyanazt a szereléket, egyszerűen eltűntek. Ezért szoktam mindig más-más módszerrel horgászni.

A method szerelék a 2. bedobásra halat nem adott, de viszont láttam, hogy néha-néha megmozdul a spicc, de csak annyira, hogy még nem vágjak be. Ez a jelenség szerintem az, amikor a kosarat löködik, és ha bevágnánk akkor a horgon nem lenne hal. A 3. bedobás egy picit elment jobbra, a kijelölt horgászhelyem szélére, de még az én pályámon volt. A szomszédom viszont elküldte balra, nekem már keresztezve. Gondoltam kiveszem, arrébb dobok, illetve szólok neki, hogy vegye ki, és dobjon egy kicsit arrébb. Viszont mire, mindezt kigondoltam, már kapásom volt, húztam is a halat, viszont a keresztező szereléket is húzta, nem kis kapást okozva nála is, bevágott. Ezzel még nem is volt gond, de azzal már igen, hogy elkezdte húzni ő is, de az övé, az én zsinóromat érintette, és el is vágta. Ekkor a hal már a partközelben volt, láttam is. A szerelékkel együtt elment a halam. Bosszankodtam miatta, de nem tudtam mit tenni, folytatni kellett a horgászatot, és csinálni tovább. A másik boton végre láttam halra utaló jeleket, mert a csontik ki voltak szívva, a spicc meg-meg mozdult, de csak pár milliméterben mérve, erre bevágni nem lehetett. Ezért finomítottam a szereléken. Kisebb horog, vékonyabb, és hosszabb előke. Mindeközben a másikon ismét egy hatalmas kapás. Egyszer mentem el a székemtől 2 méterre, mert a horogelőkéim, a bottartó táskában voltak, mire odaugrottam, addigra semmi nem volt rajt, így bevágtam azért, hátha ott a hal, de kitekerve megdöbbenve láttam, hogy a fonott horogelőkéből hiányzik a fele. Látszott rajta, hogy ez nem szakadás volt, mert a vége nem rojtosodott, hanem mintha vágva lett volna. Ez is bosszantott, de ez ellen még annyit se tudtam tenni, hogy szólok a szomszédnak, mint az előbb, de itt nem tudtam mi okozhatta, lehet a hal kapás közben ráhúzta egy kagylóra, vagy valami éles tárgyra, ami rögtön elvágta, vagy esetleg egy ragadozó hal harapta el.

A másik boton még mindig kapásban mutatkozó eredménnyel sem tudtam büszkélkedni, már a kosár méretet is módosítottam, az etetőanyag arányokat, a csalit, dippeltem is, de még mindig nem volt értelmezhető kapás. Legalább a munka már meg van, ezt kell kidolgozni, hogy miként tudok versenyen is eredményesen halat fogni ezzel a módszerrel.

A method ismét görbült, igaz most már több bedobás utáni haltalansággal, de végre hal volt a horgon. Tudtam, hogy ezzel a hallal a szektor 2. helyét érhetem el. Az 1. helyezés a szektorban nagyon messze van, mert ahhoz még majdnem 10 kilónyi halat kellene fognom 2 óra alatt. Persze ez nem lehetetlen, de az eddigi fogásokat nézve, nem is reális.

A verseny vége nagyon közeledett, mindent próbáltam, de érdemben nem tudtam felmutatni semmit. A dudaszó elhangzott, a végszereléket kihúztam. Szektor 2. hely nem rossz kezdés, ez a végső elszámolás során szinte biztos, hogy belefog számítani, de még továbbra is fent tartom, ezzel a dobogóra oda lehet érni, de az első helyezéshez, egy forduló szektorát meg is kell nyerni. 4 forduló hátra van, nagyon jó helyről várhatom a folytatást, és még akár hibázni is van lehetőségem, de nem szándékozom.
A verseny után ott maradtam még, természetesen a halak utána jöttek, arra amire a versenyen nem. Ez már csak ilyen




Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések