Egy szabad péntek

Mivel a pénteki napon tanítási szünet volt, és az idő is megfelelő volt egy kellemes márciusi horgászathoz, így felpakoltam a biciklire a cuccokat, és mentem is a Mayer-tóra. A szél erősen fújt a délelőtt folyamán, és a nap is már a felhők közé ereszkedett, így a kellemes idő, mostmár csak elviselhetőre változott! De ez a körülmény is tökéletes a pecára így, miután kipakoltam, és bekevertem az etetőanyagokat, már vártam is a halakat. 
2 bot, 2 különböző végszerelék, 2 különböző etetőanyag. Ezen eszközök, főként az etetőanyagok tesztelése volt a téma mai napra.
Az első boton a Spro Team Feeder 360mh boton, klasszikus tört gubancgátlós végszerelék volt, és ezen a Haldorádó idei újdonságának egyikét teszteltem, mégpedig a Secret Carp etetőanyagot, csaliként erre a botra főként élőanyagokat, csemegekukoricát, és Haldorádó Puha Pontypelleteket raktam. 

A második boton a Shakespeare Mach 1 xt' nevű, 390 cm hosszú boton a method módszert alkalmaztam, mely szerelék lelkét Haldorádó Flat Feeder kosár alkotta, és ezen a boton szintén egy Haldorádó újdonságot teszteltem, a Carp Berry etetőanyagot, Soft pelleteket pedig csaliként alkalmaztam.

Nem volt a kapókedv a csúcson, de azért 1 órányi próbálkozás után csak meggörbült a spicc. Egy, a szokásos kinézetű tükör ponty volt a horog végén, viszont nagyon örültem neki. A csali pedig a method technikával felkínált Haldorádó Top Method soft Pellet volt Carp Berry ízesítésben.



Sokszori próbálkozás után, ismét egy hatázozott kapásra vághattam be, a csali ismét ugyanaz volt, mint az előzőnél, számomra ez a csali idén nagyon bejön, eddig az idén fogott halaim 80%-t ennek köszönhetem. Nagyon nagy erővel küzdött, tükrözte a bevágáskor mutatott erejét, és végig erőszakosan harcolt ellenem. Fotózás fertőtlenítés után ment is vissza a vízbe.


3,5 kg-t nyomott, a kis dagi. Ugyanis a matracon látszott hogy egy kicsit kövérebb volt mint az ilyenkor megszokott méret.


A nap folyamán még sikerült fognom egy keszeget is, ezt a hagyományos klasszikus szerelékkel fogtam, illetve volt még egy akasztásom, ami nagynak tűnt. több perces fárasztás után, mikor még csak éreztem, lelépett. Az ok nagyon egyszerű, a 14-es horog nem nagyobb példányokhoz van szabva, hanem a kisebb méretű pontyokhoz, és a finom pecákhoz. Majd a jó idő eljöttével, és mikor már úgy gondolom, akkor egy kicsit dúrvitok a szereléken, igazodva a halak kapókedvéhez.
A mai napon a method technika adott eredményt, míg a másik inkább csak a véletlen műve volt. Viszont az is megfigyelhető, hogy egyszer az egyik szerelék, máskor pedig a másik szerelék eredményes. Viszont ebből a horgászatból is rengeteg tapasztalatot tudtam leszűrni, amit feltudok használni a hamarosan kezdődő Szarvastó Bajnoka versenysorozat 1. fordulójához ami április 13.-án lesz Akliban a Zirc Szarvastavon! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések