Nem is olyan nehéz ...

A címmel egyértelműen a halfogásra utaltam, mikor megérkezik a nyár, és a meleg, sokszor "döglött" vízben nehéz halat fogni. Én is ebbe a helyzetbe kerültem, és próbáltam megoldani a helyzetet, ha érdekel miként sikerült, akkor a következő képeken, és pár rövid mondtattal megpróbálom bemutatni ezt a napot!

Nem terveztem korán kellni, így délelőtt 11-re értem ki a tóra, majdnem a legmelegebb időszakra. Mielőtt nekiláttam volna horgászni, az első az volt, hogy felhúztam a napernyőt, és bevizeztem a a sapkát. Ezután már nem is tűnt olyan melegnek a meleg! Az első csalinak erjesztett csemegekukoricát raktam fel, amelynek elkészítési módja rendkívül egyszerű. Egy doboz csemegekukoricát veszünk, és belrakjuk egy üvegbe és várjuk, hogy 1 hét után kezdjen erjedni. Ha nem kerül bele semmi kosz, akkor hónapokon keresztül használhatjuk, kivéve ha az eredményessége miatt elfogyott.


Ezt horogra tűzve kináltam fel, és fél 12-kor már a spicc mozgolódását láttam, aztán pedig egy jó kapásra be is vágtam! Az első hal horgon is volt, nagyon jó erőben küzdhettünk meg egymással.


Etetőanyag, az EA Ponty-Kárász volt, amely egy citromos jellegű, kukoricás etetőanyag, és ezzel alapoztam be 10 gombóccal nagyjából 20-25 méterre kiakasztott klippszel, amelynek eredménye hamar megmutatkozott, és adta a halakat. Sajnos volt 2 elment halam, itt mind a 2 esetben a hal kikérte volna a klipszből a zsinórt, de nem volt elég időm reagálni, így vitte a szereléket.

Mivel 2 botoztam, így egyikkel az etetést horgásztam, másikkal method módszerrel, az előttem levő vízben kerestem a halakat, egyértelmű volt, hogy a mai nap során az etetés jobb lesz, míg vannak esetek, mikor ez fordítva van, hogy az etetéssel még egy halat sem tudtam fogni.


Gyönyörű hal


Megérdemli!




Kapásra várva. Szerencsére nem tartott sokáig!


A method módszer csalija


Az etetőanyag alatt ott a csali


A kosarat belenyomjuk


A piros gombot megnyomjuk ...


és BUMM, jah mégsem, hanem itt a finom falat


Sokszor fordult elő, hogy mire egy halat kifárasztottam, visszaengedtem, addigra a másikkal is halat fárasztottam

Rengeteg hal kifogásán vagyok túl, kezdett esteledni, és a víz így kezdett egyre feléledni. Folyamatosan ugráltak a halak, nagy csobbanások voltak, a dél körülihez képest, mintha kicserélődőtt volna az állomány. Az etetésem fölött egyre több ugrást láttam, és szinte minden ugrás után 1 percel kapásom is volt. Ám egykor egy elég nagy csobbanás volt, gyönyörű nagynak tűnő hal ugrott ki, reméltem ez is rámegy az etetésre. Az ugrás után 1 perccel hatalmas kapás, és bizony ez nem egy fejrázós hal, hanem valami szebb példány. Mikor megláttam, éreztem, hogy ez az idei legnagyobb halam lesz, mely 5 kiló felett fog végezni! A merítőbe alig fért bele, de azért sikerült megszákolni.


A hal, és a legyőzője


Gyönyörű farokuszony


Így már nem is olyan nagy, fotós híjján nehéz jó képet csinálni


Egészséges, hatalmas száj


Menj csak vissza!


Hát ez elúszott!

A nap sajnos véget ért, de nagyon jó volt ennyi pontyot fogni, köztük egy szép méretes halat. Ilyen kánikulában sem kell lemondani a halakról, rengeteg folyadékkal készülve, és megfelelő módon felkínálva a csalit, az eredmény nem maradhat el!



Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések