Délutáni peca

Lassan visszatérnek azok a napok, mikor délelőtt az FC Zirc színeiben bajnoki mérkőzéseket játszok, és délutánonként pedig hazasietve a cuccokért már tekerek is ki a tóra horgászni. Ez most sem volt másként, délelőtt edzőmérkőzés, majd mentem a tóra, hogy ismét megnézzem a halak kapókedvét, és dolgozzak az áprilisi Szarvastó Bajnoka 1. fordulójára tervezett taktikámon.

Sokan teszik fel a kérdést, hogy milyen taktika, vagy mitől van az, hogy valaki többet fog, vagy kevesebbet, és hogyan lehet versengeni egymás között? Ez sok dologtól függ, de főként a használt csalogatóanyagoktól, és a helyválasztástól függ, ugye versenyen ennél kell a szerencse is, hogy minél jobb, halasabb helyre kerülhessen az ember. Jó helyválasztás 50% siker, a többi már csak a horgászon múlik.

Visszakanyarodva a délutáni horgászatra, fél 2-re már sikerült kiérnem a partra, és gyorsan állítottam össze a felszerelést, hogy minél hamarabb tudjak halat fogni. Az egyik boton, amin a methodos technikát alkalmaztam, ott a Haldorádó Bázis Mix etetőanyag Epres kajája került a kosárba, Haldorádós Soft Pelletekkel, míg a másik boton a klasszikus tört gubancgátlós szereléket használtam, tőlem megszokott módon itt is Haldorádós etetőanyaggal, azaz a Secret Carpot kevertem be és csontival, gilisztával, kukoricával, és Haldorádós Puha Pontypelletekkel, Mézes Pálinkás, és Vad Szilvás ízben. Miután mindennel végeztem a székbe beülve vártam a halakat, vártam az első megmoccanást a spiccen. Körülbelül fél óra múlva már egy határozott kapásra vágtam be, és egy aránylag jól küzdő, de kisebb pontyra számítottam, mikor először megcsillantak a pikkelyei a napsütésben, akkor látszott, hogy nem ponty, hanem ezüstkárász, mégpedig kiló feletti méretben.



A kárásznak, az idén fogott halaim nagyját adó csali a Carp Berry Soft Pellet ízlett meg, tehát a method technikával sikerült megfogni. A következő hal  a másik szerelékre érkezett, határozott kapással, ennél már bevágáskor tudtam, hogy bizony ponty lesz, a fárasztás vége felé igazoltam is az állításom. A Vad Szilva Puha Pontypelletre csábult el.

Ezután sorra jöttek a halak, az összes erre a csalira, nagyjából 20 percenként követték egymást.






A nap során 5 ponty és egy kárász akadt horogra 3 órányi tiszta horgászidő alatt, tehát ebben nincsen benne a kipakolás, és az összepakolás. Ez a mennyiség ennyi idő alatt teljesen megfelelő, vannak napok, mikor kellemes időben sem sikerül ezt az eredményt felmutatni, míg a tavasz elején ez nagyon jó eredménynek számít. Egyébként végre volt egy nap ebben az évben mikor a szél nem fújt erősen, csak néha-néha de akkor is mérsékelten. Az ilyen napokat nagyon szerettem eddig is, és fogom is, hisz ezen a 2 napon 2 kedvenc időtöltésem végezhetem. Délelőtt a foci, ahol a csapattal az U16-os csapattal az a cél, hogy a bajnokság végén is a dobogó legfelső fokára állhassunk, míg délután horgászhatok, és tehetek minél többet azért, hogy a legjobb eredményeket tudjam felmutatni a horgászversenyeken

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések