Apró trükkök, melyek győzelmet érhetnek!

Szarvastó Bajnoka versenysorozat a 2. fordulójához érkezett. A versenyt megelőző napokban rendkívül rossz idő volt, és a versenyre már melegedő időt jósoltak, de még mindig nem volt igazán jó időnek nevezhető. Olyannyira, hogy a helyek sorsolásakor már csöpörgött az eső, a készülődés, és a verseny kezdetekor pedig már szakadt. Rendkívül nehéz volt így mindent megfelelően összekészíteni. Nagyon kellett figyelni az etetőanyagoknál, hogy még véletlenül se feledjük el rátenni a fedőt, mert a megfelelően benedvesített etetőanyag használhatatlanná ázhatott volna.  A verseny kezdete után én már nem sokkal már halat fárasztottam. Ezzel nagyon magabiztos voltam a következő időkre, hogy bizony nekem menni fog a hal az egész versenyen. De NEM! 1 óra úgy elment, hogy a spiccem meg sem mozdult, míg a versenytársak már 3-4 halnál jártak. 10 óra is elmúlt, mikor a csonticsokorra kapás volt, de ez még önmagában nem volt siker, ezzel nem tudtam utána is halat fogni. Ekkor nekiláttam pár apró trükknek, melyeket egy másik horgászat alkalmával le is fotóztam, és most be is mutatom.

Etetés

Erről nem fotóztam, de elmondható, hogy a legfontosabb a pontos etetés. Én a versenyre 2 keveréket kevertem, az egyiket a method módszerhez, a másikat pedig a közeli távra. A közeli távra egy édes mézes, kukoricás íz világú etetőanyagot dobtam össze, melyben semmi hozzáadott aroma nem volt, mindösszesen 1 doboznyi csemegekukorica. Ez nem szemes formában került bele, hanem leturmixolva. Ennek az indoka az volt, hogy a rossz időben, én arra gondoltam, hogy finoman fognak táplálkozni, és ez miatt az íz oda csalja őket, de szemest nem találnak, csak a csalit, amit egyből fel is szippantanak. Itt jön a kérdés! Mi van, ha a rossz időben nem ettek, de a verseny idejére pedig már éhesek lesznek, és szinte zabálni fognak. Erre az esetre volt nálam csemegekukorica szemes formában, és ha azt látnám, ha a kapás ritkul akkor ezt juttatok folyamatosan be.

A csonti az etetőanyagban. Ebben nincs is semmi szokatlan, én mindig rakok bele egy kisebb mennyiséget. Viszont a mostani versenyen 10 órától kezdve minden kosárban ment be élőanyag, ezzel együtt a kapások is megjöttek. A vége felé már fogyóban volt a csonti, megpróbáltam a csemegekukoricával. Mintha elüldöztem volna vele a halakat, 3 dobásnyiig semmi kapás nem volt. Ez nagyon érdekes volt számomra is.

Aromázás, dippelés

Én nagyon ritka esetben nyúlok ezekhez, maximum dippelni szoktam a csalit, de etetőanyagba csak hidegvízben rakok CSL aromát. Mivel volt nálam Fluo aroma, ami a vízbe kerülve szinte világít, így gondoltam egy dobás erejéig megpróbálom. Ezzel még előbb volt kapásom. A csalit pedig az etetőanyaghoz illő mézes pálinkás dippbe mártottam, ezzel egyszerűen a kapások szinte elmaradhatatlanok voltak. Ezek mind apró lépések, melyeket nem egyszerre, hanem egyesével érdemes kitapasztalni, és alkalmazni.



A dippelt csonti


Egy kevés aroma, sokat jelenthet

Horog méret

Ez sokak számára nem bír jelentőséggel, pedig rengeteg múlhat rajta. Mindenkinek meg vannak a kedvenc horgai, számomra az Owner, és a Gamakatsu. Ezeken belül is van pár típus ami kifejezetten kedvenc, belőlük több méret is az előketartómban van megkötve. Azért is térek ki a horog kérdésére, mert a verseny elején voltak keszeg kapásra utaló jelek, amelyekre be is vágtam, de a 10 horog nagy volt, valószínűleg azért mert a halak mérete is nagyon kicsi volt. Itt jön a kérdés, miért nem teszek fel kisebbet, akár 14, vagy 16-os méretet. A válasz nagyon egyszerű. Pontyot akarok fogni, ha szeretnék a többiekkel versenyben maradni, a tenyérnyinél kisebb halakkal nehéz lesz, míg a ponttyal igen. De ha pontyot akarok fogni, akkor pedig nem rakhatok fel túl kicsi horgot, mert nem tudom biztonságban megfogni őket.


Előkék, minden helyzetre

Ezeken az apró lépéseken múlhat a siker, avagy a bukás. Ezek melett persze még rengeteg dolognak kell passzolnia, egy jó eredmény, egy nagyon összetet, rendkívül pontosan felépített horgászatot tud maga mögött, ezért is egy versenyre rengeteget készülök, de sokszor ez is kevés, mert váratlan helyzetek mindig adódhatnak, amikre a helyszínen kell reagálni.

Az eredmény nem maradhat el!




További kérdéseket szívesen fogadok!

Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések