Decemberi örömpeca

Decembert mutat a naptár, viszont ennek nyoma sincs, verőfényes napsütés, kellemes már-már tavaszias időjárás. Ilyenkor mit kell csinálni? Természetesen horgászni, ilyen időben vétek lenne otthon maradni. Mivel ilyen gyönyörű időt jósoltak, ezért már előző nap felkészültem a pecára, és örömest pakoltam, illetve kevertem be az etetőanyagot. Pedig nekem nem szokásom, de mikor tudom, hogy menni fogok horgászni, akkor néha alkalmazom ezt a technikát. Jövőre viszont a versenyekre mindenképpen alkalmaznom kell, hogy a felkészülés idejében ez már ne vegyen el plusz időt, csak át kelljen törni az etetőanyagot, és egy kicsit felvizezni. Sokszor nagyon kevés az a felkészülési idő, és pillanatok alatt eltelik, és még alig vagyok kész, ezáltal drága perceket vesztek a versenyidőből. Viszont most semmi verseny nem volt, szimplán csak egy decemberi peca, már-már ez is csoda, hisz ilyenkor hónak kellene esnie, persze ezt koránt sem bánom.


A horgászatra egy nekem nagyon kedves, és olcsó keveréket készültem bearomázni, és bekeverni. Ez a Tímár mix Fekete hideg vízi etetője volt, és a Ponty-Kárász epres csomagja. Ezt fél flakon Tímár epres aromával nyakon öntöttem, de még egy kevés Haldorádó Csl Fagyos Ponty aromát is adalékoltam hozzá, hisz akármilyen jó is az idő, a víz attól még nagyon is hideg. Ezt összekevertem, majd lerostáltam, és összetömörítettem, majd el is tettem, már csak a vízparton fogok vele foglalkozni. A horgászatra más csalit nem is vittem magammal, mint a STÉG jövő évi tesztanyagjai közül, ugyanis tesztelni akartam ezeket a csalikat, de azért a vész esetére egy doboz csontit is elcsomagoltam, ugyanis a legtöbb esetben erre kapnak azért a halak, ha másra nem. De leellenőriztem, hogy minden benne van-e a szerelékes dobozomban, illetve a táskámban és ezután össze is pakoltam a cuccot, minden kelléket felraktam a kerékpárra.


 A bottartó táska tartalma, és hal partra juttatását segítő eszközök


A szerelékes táskám tartalma

Eljött a reggel, továbbra is süt a nap, viszont nagyon erős szél fúj. Ezért megnéztem az időjárás előrejelzést, de úgy döntöttem, hogy most kell mennem, mert a következő napra még erősebb szelet mondanak. Így hát nem is haboztam, felöltöztem és már neki is vágtam az útnak. Volt más is kint azonban halat nem fogott, de örömmel mondta, hogy azért kapása volt. Ennek örültem és reméltem, hogy a tó hátsó sekélyebb felében is lesz pár hal. Már annak is örültem volna, ha egy halat eltudnék csípni, így nem tétlenkedtem, gyorsan áttörtem az előzőleg bekevert etetőanyagot, összeszereltem a botokat, felcsaliztam, és röptettem is a túlparti nádas elé. Sokan ilyenkor azt kérdik, hogy hát miért nem mész át, és lógatod be ott? Erre nagyon egyszerű a válasz. Mivel sekély a víz, és most még le is van tisztulva, majd egy métert le lehet látni a vízben, ezért nagyon könnyen meg lehet zavarni a halakat. Míg ha csak egy csobbanást hallanak, és a végszerelék ott lapul és várja a halat, az annyira nem zavaró. De ehhez hozzátenném azt a tényt, hogy ez csak ilyenkor, van érvényben, a nyári felmelegedett vizekben annyira nem érzékenyek erre a halak, ezért van az sokszor, hogy szinte láb alól lehet fogni a halakat.


Míg a cuccokat a helyükre pakoltam egy apró pöccintésre lettem figyelmes az erdei gyümölcs ízesítésű pelletre. De folytatása nem volt… egy ideig. Ugyanis mire végeztem a pakolással, leültem a székbe, már görbült is a spicc, kicsit csodálkoztam is, hogy ilyenkor karikába hajlítva húzza a hal? De azért bevágtam, és örömmel fárasztottam a pontyot. Ezzel a csalival már nem az első halat fogtam, így gondoltam adok teret a többi csalinak is, így feltűztem az egyik botra a citromos ízűt, a másikra pedig az Ananászosat. Mind a 2 citromsárga színű rikító csali. Kíváncsi voltam, hogy ezekre kapni fognak-e a halak, érdekli-e őket a rikító csali. Sokáig nem kellet várnom a válaszra, ugyanis hamar jelezték a kapást. Először az egyik boton, aztán a másikon, és ez így ment sorba. 




Sokat nem kellet várni egy-egy halra


Sok csalizási módszert kipróbáltam


Szákban a hal


A rikító csali tetszett neki


Az önkioldózás kulisszatitkai

De azért meglepetés is volt, míg az egyiket csaliztam a másik botra kapás érkezett. Viszont én ezt nem vettem észre, mert a method kosár töltésével voltam elfoglalva, csak egy nagy csobbanást hallottam. Felnéztem, és rögtön a bot még utolsó kilátszó darabjáért nyúltam. Sikerült, elértem, pedig már az orsó is a vízben volt. A fárasztás nagyon izgalmas volt, rengeteg damilt kért le. Én meg nem siettem, szabad vízfelület van, mást nem zavarok, így nyugodtan engedtem teret neki. Éreztem, hogy ez vagy egy jobb, vagy egy kicsi de erős hal lesz. Igazából mindegyik. Mert a nap többi halához képest gyönyörű hosszú nyurga ponty volt, míg azért ereje is volt rendesen a hideg vízhez képest is. Nagyon örültem, hogy összefuthattam ezzel a hallal. Csalit mindegyik féléből csak egyet használtam el, ugyanis nagyon jól bírják a fűzőtűt, és a halak sem tudják úgy lestrapálni a fárasztás alatt. Tehát egy nagyon gazdaságos csalinak ígérkezik. Bátran ajánlom a feederes kollégáknak is majd ezeket a csalikat.






A nap legszebbje



Tehát így összességében kijelenthetem, hogy egy nagyon eredményes, decemberi örömpecában lehetett részem. 7 ponty szerintem ilyenkor több, mint jó eredmény. Azt gondolom, hogy ilyenkor már csupán a vízparti kint lét, vagy a napsütés is nagy örömet tud okozni, de azért egy-egy hal mindig tudja tetézni ezt, hát még ha többet is tudunk fogni 



Írta: Zirci Pecás

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések