Egy éjszaka a Balatonon (4. rész)

A nyár utolsó balatoni horgászata volt ez, melyről a most következendő sorokban beszámolok. A készülődés erre is ugyanolyan volt, mint a többire. Megvettem az etetőanyagokat, szerelékeket, és horgot kötöttem, és összekészülődtem.  Most is éjszakára mentünk, egy kicsit a délutáni horgászatba is belekóstolva. A hely ismételten Tihany volt, és most is ugyanaz a bástya, ahol a legtöbb horgászatot eltöltöttük idén. Én szokásomhoz hűen beetettem, kb 50 méterre, és vártam a halakat. Nem sokkal utána volt is egy kapás, ami egy keszeg formájában meg is lett, a csali pedig giliszta volt.


Az első keszeg a nap során


Minden készen áll



Többször is elrepült a fejünk felett



Ezt jól elkaptam


Viszont ezután nagyon sokat kellett várakoznom, közben volt időm vacsorázni, de még egyet mártózni is a Balatonban. Nem volt túlságosan meleg a víz, de jó volt. Sajnos sok ember panaszkodott, hogy a héten alig fogtak halakat, még keszeget is elvétve. Este fele azonban jött egy angol horgász, feederbottal, és az általa beszórt, angol márkájú etetőanyaggal és egy szál gilisztával, nem messze tőlem, fogdosta a keszegeket. Viszont nekem semmi, lehet ennyit jelentett az etetőanyag. Az első ponty, amely a nap 2. hala volt, (azaz nem voltam túlságosan eredményes) már sötétedés után jelentkezett, nagyon jó, erőteljes kapásra. A csali az egy lebegetett Haldorádó Top 10 Nagy Ponty csali, hajszálelőkén felkínálva, úgy néz ki ez ízlett neki. 


Jól esik a dinnye nyáron


Tihany, Hajóállomás



Rezdületlenül


Szép fények közt sötétedett be


Végre ponty


Haldorádó Top 10 Nagy ponty meglebegtetve

Ezt a csalit vissza is dobtam, és nem csak én, hanem a szomszéd is, és neki is jött rá nem is egy darab hal, hanem több ponty. Közbe azért teltek az órák, viszont hideg egyáltalán nem volt, annak ellenére, hogy előző napokban éjszaka bőven 10 fok alá ment a hőmérséklet. Éjjel azért most az egyszer, el-elbóbiskoltam, de mikor a kilazított fék megszólalt, mindig megébredtem. Az éjszaka folyamán fogtam még 1 pontyot, és 2 keszeget. Azaz aludni volt időm, mert ha igazán pörgős lett volna, nem aludtam volna be.




Ismét egy szép ponty


Sajtból van a hold? Szép narancsárga színben pompázott

Reggel a napkelte nagyon szép volt, és amint a nap korongja teljes mértékben a víz tükre fölé ért a horizonton, mintha megéledt volna a víz. Rengeteg rablás, igaz nem partközelben, de mellette volt sok pontyugrás is. Hihetetlen volt, hogy mindez pillanatok alatt történt. Sokáig a keszegező cuccal próbálkoztam, de semmi, ekkor úgy döntöttem, a pontyozó szereléket vetem be, amin egy fonott előkés 10-es horog volt.  Érdekes módon egyből tudtam keszeget fogni. Sajnos reggel nem maradtunk sokat, de egy óra alatt nagyon pörgős, számomra élvezetes horgászatban volt részem.





Rengeteg kis hal volt a parti kövezés mentén



A délelőtt folyamán jött pár keszeg

Ez a balatoni horgászat most nem a sok halról szólt, hanem inkább arról, hogy azt a keveset is meg kell tudni fogni. Én ezt is ugyan úgy élveztem, mint a többi horgászatot, és most is rengeteg tapasztalattal lettem gazdagabb. Egy biztos, hogy pontyot eddig csak lebegtetett csalival tudtam fogni, azaz valószínűleg a benti rész iszapos lehetett. De nekem, ami ennél furcsább volt, hogy a finom keszegező szerelékre semmi kapás nem volt, míg a durvább pontyzó szerelékkel meg sorra fogtam a szebbnél szebb keszegeket. Furcsa, de ez van. Hogy lesz-e még idén balatoni horgászat? Nem tudom, én szeretnék, és remélem lesz még alkalmam az őszi  balatoni nappalokba, esetleg éjszakákba belekóstolni. Viszont ha nem lesz lehetőségem, akkor ez a sorozat búcsúzik, és majd csak 2015-ben fog ismét jelentkezni. De az biztos, hogy lesz folytatás!









Viszlát Balaton!

Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések