Éjszaka a Balatonon

Az idei első éjszakai horgászatomat a Balatonon ejtettem meg. A partra délután érkeztünk, Zircen még nagyon esőre állt, de itt ennek semmi nyoma nem volt. Sütött a nap, a szél nagyon gyenge volt. A víz tükre pedig szépen fodrozódott. A horgászat helye Tihany volt, mégpedig a Fehér-part.

Etetőanyagként Maros Mix családjából választottam, mégpedig a Pörköltet. Ennek a neve nem a sokak által kedvelt ételről kapta a nevét, hanem az etetőanyag szemcséit megpörkölik, ettől egy pörköltes illatot kap, amelyet a keszegek nagyon szeretnek, de megfelelő anyagokat hozzáadva a ponty sem fogja megvetni.


Ezt az etetőanyagot használtam

A partra érve az első az volt, hogy keressünk szabad helyet, szerencsére a parkolónál volt szabad bástya, így nem kellett sokat cipekedni.  Azonban én nem a bástyára ültem, mert 3 ember ott már kényelmesen nem tudna elférni, így én a kövezésre lemásztam, és ott állítottam fel a bázisomat, viszonylag komfortosra sikeredett, ami kellett az mind kéz közelben volt. Az etetőanyagot bekevertem, a horgot felcsaliztam gilisztával és már vártam is a kapást. Erre egyáltalán nem kellett sokat várnom, nagyon hamar megérkezett. Még ha nem is nagy hal, de meg van az idei első balatoni halam.


Első balatoni halam

Ezután sorra fogtam a keszegeket, nagyon élvezetes volt, de már hiányoztak a pontyok. Így a giliszta helyett kukoricát csaliztam. Ezt is felvették a keszegek, de már több pontyot is fogtam velük, igaz mind méret alatti volt. De ponty!


A keszegek jöttek...


szépen sorban


Éjszaka én nem terveztem aludni, de azért nem is terveztem azt, hogy egymás után fogom a dévéreket, így feltettem egy nagyobb pelletcsalit. A 10 percen belüli kapások helyett, 20 perc után jöttet a kapások, amik természetesen az eddig fogott méretű dévérek voltak. Mikor már a sokadik ilyen halat fogom, és egy ponty sem jön akkor úgy döntöttem, hogy visszaállok gilisztára, és kukoricára, és ezzel a pörgős keszeg horgászatot fogom erőltetni, egészen a távozásig. Az éjszaka folyamán, az épp tartó Harley-fesztivált tisztán lehetett hallani, miközben én sorra fogtam a halakat.


A pelletcsali


Amely adott pontyot is, de főként csak keszeget

Kelet felől már az égbolt fényei kezdtek kivilágosodni, lassan a fejlámpát is kikapcsolhattam, és világítópatront is levehettem a spiccről. Itt tenném hozzá, hogy először használtam világítópatront a feeder spiccén, és egy kicsit félve is tettem fel, mert sokan panaszkodtak, hogy miatta eltörött a spicc. Nekem semmi ilyen problémám nem volt, egész éjjel zavartalanul rajta maradhatott, és minden dobás előtt csak annyit kellett ellenőrizni, hogy nincs-e rátekeredve a spiccre. De én ezt minden bedobás előtt ellenőrzöm, szóval nekem ez nem jelent problémát.


Kapásra várva

A napfelkelte gyönyörű volt, de a Balatonon milyet is várnánk? Mikor még a nap nem kelt fel, majdnem fáztam egy vékony pulóverben, meg egy hosszúnadrágban, míg hét órakor már majdnem perzselő ereje volt.


Napkelte előtt, és a balatonfüredi fények



Napkelte :)

Még délelőtt is tudtam fogni keszegeket, egészen a peca végéig. Nagyon élvezetes horgászat volt, nagyjából 50 darab keszeget tudtam fogni, és mellette még 15-20 darab kisponty is látogatását tette.



Napkelte után is jöttek a halak


2 kárászt fogtam, de ők szépek és nagyok voltak

Ennek a horgászatnak megvolt a maga hangulata, semmihez nem lehet hasonlítani, és ide bármikor szívesen visszatérek. Itt is rengeteget lehet tanulni, az itteni halakhoz is igazodni kellett, de utána jött a siker. Sajnálom, hogy nincsen egy kicsit közelebb, hogy biciklivel is elérhető távon legyen.


Tihanyi Apátság


A víz nagyon tiszta


A horgászállásom, ahol minden van, csak rend nincs


A horgászat utolsó hala


Viszlát Balaton!



Írta: Szakács Krisztián

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések