Így lettem bajnok (2013. Szarvas-tó Bajnoka)

Mikor 2013 április elején megláttam az egyik kedvenc tavamon egy versenysorozat felhívást, rögtön rákattintottam és nekiláttam elolvasni. A környéken nagyon kevés ilyen verseny van, de ami van az is nagyon drága, sajnos én még az ilyen kaliberű, és nevezésben ilyen sokat nem engedhetek meg magamnak. Elérve a nevezési szabályokhoz, nagyon meglepődtem. Fordulónként mindösszesen csak 1500Ft volt a nevezés. Azonnal felvettem a kapcsolatot a szervezővel, nekiláttam a készülődésnek és persze az álmodozásnak, hogy mi lenne, ha én nyernék, vagy legalább a képzeletbeli dobogóra felérnék.

Sajnos az első fordulóra nem tudtam elmenni, mivel más elfoglaltságom volt. De itt ezen a versenyen nem is az volt a lényeg, hogy mind az 5 versenyen ott legyünk és szerepeljünk, hanem a legjobb 3 forduló számít bele a végső díjazásnál a rangsorolásba. A tó honlapján értesültem az első fordulóról, és elszomorodtam, mivel az első fordulónál fogtak rögtön egy nagy halat, ami pontegyenlőség esetén döntene. Ráadásként, ő ezzel meg is nyerte a fordulót, és tudtam, ha nekem sikerül majd a következő fordulókon jól szerepelnem, akkor ő az egyik riválisom lehet. Mindegy, próbáltam félre tenni, és a következő fordulóra készültem, minden lehetséges szituációt ki akartam próbálni, hogy ne a versenyen legyen meglepetés, illetve a csalik és etetőanyagok terén is mindössze 2-3 etetőanyagra próbáltam leszűkíteni a kört, ami az adott időszakban a legjobban működött.


A forduló legnagyobb hala, és végül a verseny legnagyobbja is

Eljött a 2. forduló, otthon még utoljára leellenőriztem a felszerelést, hogy minden be lett-e pakolva. Közben még a reggeli hideget megtörve az arcomra sütött a felkelő nap sugara, és ez nem tudom miért, de hatalmas önbizalmat adott. Rövid 5 perces utazás során, míg kiértünk a Zirc mellett fekvő Akli település határában levő Szarvas-tóhoz egyből járni kezdett az agyam. Természetesen azon, hogy mi lenne, ha ma sikerülne jól horgászni. A regisztráció és a sorsolás után elfoglaltam a helyemet, nekiálltam a felkészülésnek, bekevertem a Haldorádó Vad Szilva etetőanyagot, és vártam a dudaszót, hogy kezdetét vehesse a megmérettetés. Egyébként remek helyet sikerült kihúznom, az 1. helyet, ami a nádpart és egy akadóhoz közeli helyen van. Onnan egy jól bedobott végszerelékkel, lehet húzni a halat. Így is lett, a fordulón a feeder botom rendesen dolgozott, közben hatalmas kánikula kerekedett, és ernyő alatt rengeteg folyadékot fogyasztva is, szinte küzdeni kellett, hogy a versenyen oda tudjak figyelni, és ne azzal törődjek, hogy milyen meleg van. A versenyideje lejárt, a végén egy nem hivatalos összesítésnél kiderült, hogy a mai teljesítményem a 2. helyre volt elég, dekagrammokkal lecsúszva az első helyről!


A sorsolás pillanatai

3. fordulóra sokkal, de sokkal összetettebb felkészüléseket tartottam, mivel a nyári szünidő is eljött, így az egyébként rövid időben 2 naponta tudtam kimenni, és próbálgatni. Minden nap mást és mást próbáltam, jegyzeteltem, és a végén csak azokkal horgásztam, amik az előzetes tesztelésen is jól mentek, így sikerült felépítenem a versenyre a technikát, és persze azt, hogy mikkel fogok elsőként csalizni, és mivel akkor, mikor a végelkeseredésemben, már sürget az idő. Etetőanyag itt is a nálam már csak favorit etetőanyag a Vad Szilva volt, amiért itt szinte megőrülnek a halak. A csali Top Method Soft Pellet Choco&Orange volt Flat feederkosárban 10-12-es horgon felkínálva. Mivel nyár volt, így ennél kisebb horgokat, csak nagyon ritka esetben tennék fel, az erős agresszív kapások miatt. A helyhúzásomnál sajnos most nem volt velem Fortuna, a mezőny közepébe sikerült sorsolnom. Itt ezen a helyen is azt csináltam, amit tudtam, aztán gondoltam, majd lesz valami. Még hogy valami? Itt is egész jól sikerült horgásznom, ismét 2. helyre horgásztam be magam, az előbbiekben felsorolt csalogatóanyagoknak köszönhetően. De a riválisaim sem tétlenkedtek, sőt, a fő riválisom ezt a fordulót ismét megnyerte, így ő számomra eléggé nehéz feladatnak tűnt utolérni, de van még 2 forduló, nincs ok búslakodni, sőt inkább örülni, hogy eddig ilyen jól és kiegyensúlyozottan szerepeltem.


4. forduló
Ez a forduló számomra akkor lehet a legörömtelibb, ha sikerül megnyernem, sőt ha sikerül megnyernem, akkor az előre kitűzött dobogó 3. fokát el is érhetem, és már lejjebb nem csúszhatok. Mondhatom, hogy ezt a fordulót előzte meg a legnagyobb izgalom és találgatás, illetve már a számolgatások is mentek, hogy ha én itt végzek, az ellenfelek ott, akkor akár 1. is lehetek. Verseny reggelén természetesen már az ilyen gondolatokat kivertem a fejemből, és csak a spiccekre koncentráltam, azt csináltam, amit gyakoroltam, és amit tudtam. Mondhatni, hogy ezt a versenyt élveztem a legjobban, mert folyamatosan tudtam halat fogni. A félidei mérlegelésnél már elég tetemes előnyre tettem szert, és tudtam, hogy ezt innen már elbukni csak pechhel lehet. Azért nem hagytam a véletlenre magam, még fogtam a közben ismét nagy kánikulában halakat. Ezzel az örömteli pecával a fordulót megnyertem, és így a tabella élére ugrottam összesítésben. A legnagyobb riválisom most a középmezőnyben végzett, így sikerült az, hogy az első helyet átvegyem tőle ideiglenesen. Persze meg akarom tartani, hisz a Szarvas-tó bajnoki címet képviselni, nekem megtiszteltetés lenne. A versenyről nagyon boldogan tértem haza, újságolva a hírt a családnak.


A díj, amelyről sokáig csak álmodoztam

5. forduló
Elérkezett az utolsó mindent eldöntő forduló napja, amit már nagyon vártam. Mivel közben már az idő ősziessé változott, a levegő elkezdett hűlni, és már a fák is egyre színpompásabbá váltak, természetesen a víz is kezdett lehűlni. Ennek megfelelően már nem a meleg nyári horgászatokra készültem, hanem a lehűlő vízhez alkalmazkodó, sötétebb színvilág, édesebb íz világ és fenéken terjedő aromákkal akartam kedveskedni a halaknak. A felkészülés során jól is ment, A Vad Szilva etetőt Mézes Pálinka Csl-lel burítottam le. A csalik viszont megmaradtak a Soft Pelletek csak most már csonti is került a horogra. A versenyen ismét jó helyet húztam, a másik 2 riválisom a tó szemközti oldalára került így végig szemmel tarthattam őket. Az első 2 óra úgy ment, ahogy terveztem, fogdostam a halakat, a mezőny viszont eléggé gyengélkedett. Viszont ahogy melegedett az idő úgy pártoltak el tőlem a halak, és a mezőny is fogdosott, főleg olyanok, akik a dobogó megoszlásán már nem változtathatnak. Az ellenfelek is fogtak halat, kevesebbet mint én így a képzeletbeli dobogó első fokáról nem tudtak leszorítani. Az utolsó 2 óra nagyon izgalmas volt, hisz alig volt halfogás, de ha az ellenfeleim fognak halat, igen nehéz helyzetbe kerülök és akár még a dobogó utolsó fokára is lecsúszhatok, ami persze nem rossz eredmény, de én mégis az 1. helyre pályázok, ha már esélyes vagyok.



Sokszor volt sok hal a szákomban
  

Szép eredményeket mutatott a mérleg

Eljött a végső dudaszó, mindenki összepakolt, és míg vártuk az eredményt, illetve az ebédet, addig ment a kérdezősködés, hogy ki mit fogott milyen méretűt, illetve hányadik helyre került. Nagyon sokan azt mondták én nyertem, de én ebben nem voltam biztos. Közben elkészült a finom pörkölt amit mindenki jóízűen elfogyasztott, és megérkeztek a papírok amin az eredmények találhatóak. Egy kis értékelés a versenyről, a fordulókról és már az eredményhirdetés is kezdetét vette. 3. helyet is kihirdették, végül a második helyet is, és mivel az nem én lettem már tudtam, hogy sikerült. Sikerült megnyernem a sorozatot, átvettem az utalványokat, az oklevelet és persze a Szarvastó Bajnokának járó serleget is. Örömöm határtalan volt, mindenki gratulált, kérdezősködött, hogy mivel, hogyan horgásztam. Válaszolgattam mindenkinek és örültem, hogy egy évig én képviselhetem ezt a címet. A cél jövőre adott, miszerint meg kell védenem a bajnoki címem, ami szerintem sokkal nehezebb lesz.


3. helyezett


2. helyezett





Végül pedig én, az 1. helyezett


A díjazottak

Írta: Szakács Krisztián
Fotók: Szakács Krisztián, (zirc-szarvasto.hu)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések